سرویس: غیر تولیدی 15:10 - یکشنبه 26 فروردین 1397

سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان

حفر 70 حلقه چاه برای تأمین آب شرب تابستان/ مردم اصفهان صرفه‌جویی کنند

سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان از حفر 70 حلقه چاه جدید در محل‌های دارای استعداد 56 شهر حوضه آبریز زاینده‌رود خبر داد و گفت: هم‌اکنون جانمایی این چاه‌ها توسط کارشناسان شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در حال بررسی است.

به گزارش اصفهان شرق، سید اکبر بنی‌طبا  با اشاره وضعیت کیفی آب شرب در استان اصفهان اظهار کرد: هیچ مشکلی در کیفیت آب شرب مردم اصفهان وجود ندارد و در این رابطه جای هیچ‌گونه نگرانی نیست.

وی با بیان این که کنترل کیفیت آب اصفهان توسط آزمایشگاه کیفی و مراکز بهداشتی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان نسبت به گذشته افزایش یافته است، افزود: هر منبع آب شرب محلی که مورد تأیید بوده وارد مدار 56 شهری شده که از حوضه آبریز زاینده‌رود استفاده می‌کنند و شاید تغییر ذائقه آب شرب اصفهان به همین دلیل باشد.

سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: این که بعضاً وانمود می‌کنند که رنگ آب شرب اصفهان تغییر پیدا کرده، خلاف واقع است.

وی ادامه داد: با توجه به محدودیت منابع آبی و کاهش نزولات آسمانی، یکی از راهکارهای پیش روی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان برای تأمین آب شرب مردم در فصل تابستان دستیابی به منابع جدید محله‌ای و حفر 70 حلقه چاه جدید در محل‌های دارای استعداد 56 شهر حوضه آبریز زاینده‌رود است که هم‌اکنون جانمایی این چاه‌ها توسط کارشناسان شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در حال بررسی است.

بنی‌طبا خاطرنشان کرد: علاوه بر این 70 حلقه چاه، چاه‌هایی که متعلق به شهرداری، جهاد کشاورزی و برخی از اشخاص حقیقی است نیز در راستای تأمین آب شرب مردم اصفهان به‌کارگیری می‌شوند؛ کیفیت آب این چاه‌ها توسط کارشناسان کنترل می‌شود تا از نظر شرب مشکلی نداشته باشند.

وی اذعان داشت: این راهکار شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان به این دلیل است که اگر در پیک مصرف آب با کمبود مواجه شدیم بتوانیم این منابع محلی را وارد مدار لوله‌کشی آب شرب شهری کنیم تا به میزان آب واردشده به تصفیه‌خانه اصفهان کمک‌رسان باشد.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با تأکید بر ضرورت انجام پیشگیری‌های لازم جهت تأمین آب شرب مردم اصفهان در فصل تابستان عنوان کرد: مردم نیز باید در راستای صرفه‌جویی آب و تغییر در سبک استفاده از این نعمت الهی کوشا باشند.

وی یادآور شد: شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان به هیچ عنوان قصد ایجاد محدودیت برای مردم در مصرف آب را ندارد اما از مردم خواهشمند است تا منابع آبی موجود را درست مصرف کنند تا از بحران کمبود آب در تابستان امسال به خوبی عبور کنیم.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.