سرویس: غیر تولیدی 14:03 - یکشنبه 26 فروردین 1397

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری اصفهان خبر داد:

استفاده روزانه ۲۵۰ نفر از «اینترنت رایگان شهری»

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری اصفهان از اجرای موفق فاز اول پروژه اینترنت رایگان شهری در نوروز ۹۷ خبر داد و گفت: روزانه ۲۰۰ الی ۲۵۰ نفر در روز از این طرح استفاده کردند.

به گزارش اصفهان شرق، وحید حیدریان  اظهار کرد: با اجرای موفق طرح اینترنت رایگان نوروزی ۲۰۰ الی ۲۵۰ نفر در روز  از این طرح بهره مند شدند.

وی با اشاره به دستور شهردار اصفهان در بهمن ماه سال گذشته جهت ارایه اینترنت رایگان به مسافران نوروزی اضافه کرد: این سازمان جهت نصب و راه اندازی وای فای(Wi Fi) شهری و اینترنت رایگان برای گردشگران اصفهان در نوروز ۹۷، طی یک بازه زمانی فشرده با اپراتورهای استان و کشور مذاکراتی را انجام داد که نتیجه آن انتخاب شرکت مخابرات ایران (منطقه اصفهان) و اپراتور همراه اول بود.

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری اصفهان با اشاره به بازدید حدود ۴۰۰ نفر در روز از سایت های شهرداری اصفهان از این طریق اضافه کرد: خدمات مورد استفاده میهمانان نوروزی و شهروندان در این طرح شامل بسته‌های اینترنتی یک روزه همراه اول به صورت کاملاً رایگان و بسته‌های متفاوت اینترنت همراه اول شامل پنج طرح با حجم و پهنای باند مختلف بود که در فاز نخست در چهار نقطه تعهد شده شهرداری شامل میدان امام(ره)، پایانه کاوه، شهرداری مرکزی و باغ فدک و ۹ نقطه دیگر به پیشنهاد شرکت مخابرات اجرا شد.

وی اقدامات اصلی اجرای پروژه در چهار نقطه تعهد شده شهرداری را برشمرد و تصریح کرد: نصب ۶۰ عدد Access Points  و ۱۰ عدد سوییچ تجمیع کننده با قابلیت توسعه پذیری تا ۴۰ درصد، اجرای حدود ۱۰ کیلومتر فیبر ۴۸core داخلی جهت ارتباط و بستر سازی بین شبکه ای، بهره مندی از حدود ۵۰ کیلومتر فیبر بین مراکز و داکت های مسیرهای ارتباطی وUplink  و برقراری و ارتباط تزریق پهنای باند۱Gbps  و قابلیت توسعه پذیری تا۱۰Gbps  به ازای هر نقطه تجمیع از اقدامات صورت گرفته است.

وی با اشاره به منابع مالی و انسانی استفاده شده در این طرح خاطر نشان کرد: این پروژه با استفاده از هشت اکیپ طراحی، نصب و راه اندازی تجهیزات و انجام فیوژن های نوری در طی ۱۵ روز معادل حدود ۷۲۰ نفر-روز ، انجام بیش از سه هزار فیوژن و اتصال نوری، همچنین صرف حدود هفت میلیارد ریال اعتبار جهت بخش تجهیزات (به استثنای منابع و تجهیزات موجود) به انجام رسید.

حیدریان با اشاره به زمان یک ماهه جهت اجرای این پروژه یادآور شد: با توجه به ممنوعیت حفاری در سطح شهر (از ۱۵ اسفند ماه) و ضرورت اخذ مجوز در بعضی نقاط تاریخی و گردشگری، اجرای این پروژه علاوه بر معاونت های عمران و خدمات شهری شهرداری، نیازمند انجام هماهنگی و اخذ مجوز از خارج از مجموعه شهرداری از جمله اداره کل میراث فرهنگی و نیروی انتظامی نیز بود که با پیگیری های انجام شده و هماهنگی دستگاه‌های مربوطه موارد مورد نیاز انجام شد.

وی از نظارت و پشتیبانی مستمر و بی وقفه بر اجرای این پروژه خبر داد و گفت: کارشناسان سازمان فاوا ضمن نظارت بر حسن اجرای پروژه به صورت شبانه‌روزی، همکاری لازم با شرکت مخابرات را نیز انجام دادند به طوری‌که در طی تمامی تعطیلات نوروزی(۱۳ روز)، روزانه در هشت شیفت کاری نسبت به پشتیبانی و بررسی کیفیت و ارائه سرویس وای فای شهری اقدام کرده و کوچکترین اشکال جهت برطرف شدن به شرکت مخابرات اعلام و تا حصول نتیجه پیگیری می شد.

حیدریان در ادامه ضمن ابراز خرسندی از اجرای این طرح تصریح کرد: اجرای موفق این فاز از پروژه ضمن همراه داشتن تبعات بسیار خوب و وسیع در سطح کشور، نویدبخش انجام پروژه های آتی موفق در سطح استان با همکاری سازمان های ذیربط شهری و استانی خواهد بود.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: تا این پروژه نقطه شروعی برای همکاری های مشترک شرکت مخابرات و شهرداری بوده و در آینده منجر به ارائه خدمات بهینه و مشترک به شهروندان اصفهان شود.

انتهای پیام/ایمنا

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.