سرویس: غیر تولیدی 13:02 - یکشنبه 26 فروردین 1397

عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان:

کشور نیاز به شرکت های متخصص بازاریابی و فروش دارد/ مصرف کالاهای فرهنگی در جامعه کم است

عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان در رابطه با تقسیم بندی تولید و بازایابی، گفت: کشور نیاز به شرکت های متخصصی دارد که در زمینه بازایابی و فروش وارد کار بشوند، شرکت های مدیریت صادرات در ایران کم هستند و ترویج آن ها با منطق اقتصاد مقاومتی سازگار است.

به گزارش اصفهان شرق، محمدرضا حیدری در رابطه با وظایف مصرف کنندگان در رابطه با حمایت از کالای ایرانی اظهار کرد: مصرف کنندگان باید بدانند وقتی کالای ایرانی می خرند، به فرزندان خود و نزدکانشان در مسیر اشتغال کمک می کنند.

وی با بیان اینکه این مصرف کالای ایرانی مبتنی بر حفظ هویت است، گفت: ایرانیان دارای تمدنی عظیم پیش از اسلامی و تمدنی باشکوه تر پس از اسلام هستند که ظرفیت های بسیار بالایی برای تمدن سازی جدید داریم، چرا باید با انکار این هویت پررنگ و عظیم خود به دلیل پرستیژ به سراغ برند خارجی برویم.

استاد دانشگاه اصفهان تصریح کرد: وقتی مصرف کننده ایرانی کالای کشورهای اروپایی و یا چین و کره را می خرد، به کارگر و کارفرمای این کشورها کمک می کند.

وی بابیان اینکه ما به عنوان مصرف کننده باید حاضر باشیم از کالای ایرانی استفاده کنیم، عنوان کرد: نکته دیگر در این زمینه این است که مصرف کنندگان آماده فداکاری باشند؛ این فداکاری به این معنا نیست که یک کالای بی کیفیت یا نامرغوب را تهیه کنیم بلکه باید بر روی انواع کالاهای تولید داخلی تحقیق کنیم و آن کالایی را انتخاب کنیم که بهترین تناسب بین کیفیت و قیمت را داشته باشد.

حیدری ادامه داد: باید انواع تولیدات را بررسی کرده، مرتب کنیم و بین این کالاها بهترین کیفیت را بخریم.

عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان تصریح کرد: درصدی از تفاوت قیمت و کیفیت کالای داخلی و خارجی را باید براساس کیفیت و قیمت بپذیریم و هر کس بر اساس توان خود از منافع زودگذر به نفع مصالح بلند مدت خود و ملتمان بگذریم.

کشور نیاز به شرکت های متخصص بازاریابی و فروش دارد

وی در رابطه با تقسیم بندی تولید و بازایابی کالاها نیز به خبرنگار ما گفت: کشور نیاز به شرکت های متخصصی دارد که در زمینه بازایابی و فروش وارد کار بشوند، شرکت های emc یا مدیریت صادرات در ایران بسیار کم هستند و ترویج آن ها با منطق اقتصاد مقاومتی سازگار است.

تولیدکننده خوب به طور صددرصد یک بازاریاب خوب نیست

حیدری با بیان اینکه یک تولیدکننده خوب به طور صددرصد یک بازاریاب خوب نیست، خاطرنشان کرد: می توانیم شرکت های بازاریابی و فرو داشته باشیم و حتی بخش از این را دولت متقبل شود؛ به عبارت دیگر دولت از طریق سازمان توسعه تجارت و سازمان صنعت، معدن و تجارت، شرکت نمایشگاه ها و حتی سفرا و سفارتخانه ها می تواند شرکت های تخصصی بازاریابی و فروش داشته باشیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان با بیان اینکه در این زمینه هم ضعف هایی داریم، عنوان کرد: این نگاه، نگاه صحیحی است که آن شخصی که کار تولید را انجام می دهد، کم ترین دغدغه را برای فروش داشته باشد و آن شخصی هم که کار بازاریابی و فروش را انجام می دهد، ازطریق ارتباطاتی که با مصرف کنندگان از طریق علم بازاریابی کسب می کند، این اطلاعات را به تولیدکنندگان بدهد.

وی ادامه داد: در بحث مصرف نکته مهم دیگر این است که همه مردم آمادگی داشته باشند که مبتنی بر هویت بومی خود مصرف کنند.

حیدری تاکید کرد: اگر ساعت، تلویوزیون، موبایل، لباس یا لوازم خانگی ما، ساخت سایر نقاط جهان باشد و ادعای ایرانی بودن کنیم، نوعی تناقض گویی به شمار می رود.

عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان با بیان اینکه مصرف کنندگان به لحاظ فرهنگی نیز باید آمادگی این را داشته باشند که از هویت ایرانی-اسلامی خود دفاع کنند، خاطرنشان کرد: این حمایت از جنبه های جامعه شناسی، باید مورد نظر جامعه شناسان، فلاسفه، مردم شناسان و روانشناسان قرار گیرد.

وی ادامه داد: ما باید، کلاس، شخصیت، پرستیژ و ایرانی بودن را در همان هویت ایرانی-اسلامی خود ببینیم.

حیدری تاکید کرد: باید به نقطه ای برسیم که زمانی که از یک فروشنده ایرانی کالای ایرانی خریداری می کنیم، شان بالاتری از زمانی که کالای خارجی را خریداری می کنیم، پیدا کنیم؛ متاسفانه در حال حاضر در برخی مواقع عکس این قضیه در جامعه حاکم است.

عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان اظهار کرد: نکته دیگر در زمینه مصرف این است که خود مصرف نیز باید به درستی مدیریت شود و ترکیب آن بهتر شود.

مصرف کالاهای فرهنگی در جامعه کم است

وی با بیان اینکه مصرف کالاهای فرهنگی در جامعه کم است، تصریح کرد: این مصرف نیز باید در جامعه اصلاح شود؛ بعبارت دیگر ما نیاز داریم در نقاطی از مصرف زدگی، تکلف و تجمل نجات پیا کنیم و در یک نقاطی بیشتر مصرف کنیم.

حیدری تصریح کرد: دولت باید واردات را تنظیم کند، رقابت عادلانه در بازار ایجاد کرده و جلوی قاچاق را بگیرد و احساس آرامش در  محیط اقتصادی ایجاد کند؛ ما شاهد قراردادهایی برای تامین غذای قطارهای کشور از یک شرکت خارجی داریم که خلاف سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان داد: تنظیم بازار، تنظیم نرخ ارز، جلوگیری از انحصارات و ایجاد بازار عادلانه از وظایف دولت هست که برخی از سیاست زدگی ها، روزمرگری ها، ناکارآمدی ها، تنبلی ها و عدم شفافیت ها و فسادها در امور اداری خلاف وظایف ذاتی دولت در ارتباط با حمایت از تولید ملی است که دولت با تنظیم سیاست های پولی و مالی خود می تواند موجب این شود که فشار نرخ بالای سود تسهیلات بانکی، نرخ تعرفه ها، نرخ ارز و نوسانات آن و مالیات های نامتعارف تنظیم شود تا فعالان اقتصادی با آرامش بیشتری به وظایف تولیدی خود بپردازند.

انتهای پیام/صاحب نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.