سرویس: غیر تولیدی 11:55 - یکشنبه 26 فروردین 1397

رئیس شورای شهر اصفهان خبر داد

برگزاری جلسه با شرکت آب‌منطقه‌ای برای عبور از بحران آب

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان از برگزاری جلسه با شرکت آب‌منطقه‌ای و شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان برای عبور از بحران آب خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق، فتح‌اله معین صبح امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: 29 فروردین ماه روز ارتش جمهوری اسلامی است که در 22 بهمن سال 57 عده‌ای بر انحلال ارتش تأکید داشتند اما هوشیاری حضرت امام(ره) مانع این امر شد.

وی افزود: سوم شعبان روز ولادت امام حسین(ع) است که جایگاه ویژه‌ای نزد شیعیان دارد چراکه سمبل آزادگی و جلوگیری از ظلم است؛ امام حسین(ع) در برابر ظلم زمان خود ایستاد و روز ولادت این امام بزرگوار به عنوان روز پاسدار نام‌گذاری شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: امام حسین(ع) آزادگی را در آخرین لحظات حیات خود حفظ کردند و امام خمینی(ره) بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران بر مبنای آزادگی انقلاب اسلامی را پایه‌گذاری کردند.

وی خاطرنشان کرد: در روزهای گذشته مکرراً در خصوص تأمین آب آشامیدنی استان اصفهان جلسات متعددی برگزار شد و مجدداً نیز در روز سه‌شنبه این هفته از مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان دعوت شده تا در جلسه تلفیق شورای اسلامی شهر اصفهان حضور یابند تا در خصوص همکاری برای عبور از بحران آب به بحث و تبادل نظر پرداخته شود.

معین اذعان داشت: اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان آماده هر نوع تلاش و همکاری برای عبور از بحران آب هستند؛ علی‌رغم وجود شرایط اضطراری برای آب، برداشت‌های غیر مجاز از محل حق‌آبه‌ها و محل تأمین منابع آب شرب مردم همچنان در بالادست ادامه دارد و برداشت های جدیدی هم صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: با صدای بلند اعلام می‌کنیم که اگر جلوی برداشت غیر مجاز گرفته شود و مصوبه 9 ماده‌ای آب عملیاتی شود کمتر شاهد برداشت‌های غیر مجاز در شهر و استان اصفهان خواهیم بود که امیدواریم مسؤولان کشور رعایت قانون و حفط حقوق مردم و ذی‌حقان را مد نظر داشته باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان عنوان داشت: امروز در شهرهای مختلف استان اعتراضاتی به جهت عدم تأمین این حقوق قانونی وجود دارد که پاسخ آن باید با تأمین حق‌آبه‌های قانونی مردم داده شود تا مشکلات شهر اصفهان نیز برطرف شوند؛ وقتی شرایط آب، طبیعی و خارج از بی‌قانونی باشد همه به آن تمکین خواهند کرد.

وی تأکید کرد: گزارشی از معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان برای صرفه‌جویی در آب مصرفی فضای سبز و خدمات شهری ارائه شده است و طی سال‌های گذشته نیز شهرداری اصفهان هیچ برداشت مستقیمی از آب رودخانه نداشته و فقط از محل تصفیه پساب فاضلاب شهری و آب چاه‌های غرق شده در سطح شهر برداشت می‌کرده است.

معین متذکر شد: شهرداری اصفهان در سال جاری بیش از نیمی از آب مصرفی را در برنامه‌ریزی خود به عنوان صرفه جویی در نظر گرفته و میان دیگر دستگاه‌های خدمت‌رسان در این زمینه پیشگام است.

وی با بیان این که امیدواریم ستاد مبارزه با کم‌آبی و رفع مشکلات آب تشکیل شود، اضافه کرد: در آخرین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان در سال 96 مباحثی در این خصوص مطرح شد که امیدواریم این مجموعه بتواند برای مردم شهر، حفظ فضای سبز و محیط زیست شهر اصفهان مؤثر باشد.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.