سرویس: غیر تولیدی 13:08 - جمعه 24 فروردین 1397

نماینده مردم شهرستان مبارکه

برداشت های غیرمجاز در بالادست زاینده رود باید کنترل شود/آب مهریه زنان کشاورزان است

نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت: کشاورزان استان اصفهان با هوشیاری و بصیرت اجازه هیچگونه بهره برداری سیاسی از سختی ها و مشکلات اقتصادی را به دشمنان نظام اسلامی نمی دهند.

به گزارش اصفهان شرق، زهرا سعیدی در دیدار استاندار اصفهان با کشاورزان شهرستان اظهار کرد: بی توجهی به کشاورزان مشکلات و تبعات امنیتی به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه کشاورزان شهرستان مبارکه سالها است چشم انتظار دیدن مدیران ارشد دولتی هستند، گفت: مسئولان باید به مسائل و مشکلات کشاورزان صبور و نجیب استان اصفهان و شهرستان مبارکه رسیدگی کنند و به حرف های آنها گوش کنند.

نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در گذشته یک سوم مردم این شهرستان کشاورز بودند، افزود: مردم شهرستان مبارکه با توجه به وجود صنایع بزرگ در این شهرستان، شغل شریف کشاورزی را به عنوان شغل اصلی خود انتخاب کرده بودند.

وی با قدردانی از استاندار اصفهان برای سفر به شهرستان غرب استان و دیدار با کشاورزان این منطقه گفت: استاندار اصفهان در عمل نشان دادند که تفاوتی بین کشاورزان شرق و غرب استان اصفهان وجود ندارد.

سعیدی با بیان اینکه باید هزینه نکشت(عدم کشت) باغات کمک و مساعدت مدیریت استان به کشاورزان پرداخت شود، اظهار کرد: حقابه حق کشاورز است و به عنوان مهریه همه زنان کشاورزان این منطقه است.

وی با بیان اینکه برداشت های غیرمجاز در بالادست رودخانه زاینده رود باید به صورت جدی کنترل شود، گفت: در حال حاضر سه برابر ظرفیت رودخانه، بر روی آن بارگذاری شده است.

نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پروژه بن – بروجن در حال انجام است که با دستور قضایی در حریم استان اصفهان متوقف شده است، افزود: همه باید کمک کنیم و دست به دست هم دهیم تا وضعیت کشاورزی استان در آینده نزدیک بهبود پیدا کند.

وی با بیان اینکه سودها و جرائم وام های بانکی زیر ۱۰۰ میلیون تومان کشاورزان باید بخشیده شود، گفت: بخشودگی و استمهال این وام های بانکی در شرایط فعلی کمک بزرگی به کشاورزان است.

سعیدی همچنین با اشاره به لزوم توجه به قانون بومی پذیری صنایع در استان اصفهان گفت: با تحقق این قانون و استخدام کارکنان صنایع با اولویت محل سکونت نزدیکتر، شاهد کاهش آمار بیکاری در این شهرستان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه فولاد مبارکه در دو سال گذشته به عنوان یکی از صنایع بزرگ آلاینده شناخته شد، گفت: این شرکت باید تدابیر بیشتری برای رفع آلایندگی داشته باشد.

نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید مسائل شهرستان مبارکه به صورت ویژه مورد توجه مدیریت استان قرار گیرد، گفت: شهرستان مبارکه از مردم خوبی برخوردار است، اما شهرستان برخورداری محسوب نمی شود.
وی افزود: به بافت شهرستان مبارکه آن اندازه ای که مردم آن استحقاق بوده رسیدگی نشده است.

انتهای پیام/ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.