سرویس: غیر تولیدی » نقلی 18:07 - جمعه 24 فروردین 1397

رئیس انجمن صنایع غذایی ایران

افزایش شیوع تب مالت در بهار/ بستنی کیلویی و پنیرتازه مصرف نکنید

رئیس انجمن صنایع غذایی با اشاره به افزایش شیوع تب مالت در بهار، در خصوص مشکلات مصرف بستنی کیلویی و پنیرتازه هشدار داد.

به گزارش اصفهان شرق، محمد حسین عزیزی رئیس انجمن صنایع غذایی ایران اظهار کرد: شیر و برخی از فرآورده های لبنی در صورتی که به صورت خام و غیر صنعتی مصرف شوند امکان انتقال بیماری ها از این مواد غذایی به انسان افزایش میابد.

وی با بیان اینکه فصل بهار شرایط برای شیوع ویروس تب مالت فراهم است، ادامه داد: بنابراین رعایت نکات بهداشتی در این فصل امری ضروری است، اگر افراد شیر را نجوشانند و به صورت سنتی آن را مصرف کنند، شیوع تب مالت افزایش پیدا می کند؛ در همین راستا مصرف بستنی سنتی و پنیر تازه و غیر کارخانه ای باعث بروز تب مالت و دیگر بیماری ها می شود.

رئیس انجمن صنایع غذایی ایران با بیان اینکه در برخی مناطق پنیر به صورت سنتی و با استفاده از شیر خام و جوشانده نشده تهیه می شود، افزود: وقتی که شیر به صورت غیر پاستوریزه مصرف می شود میکروب ها در درون آن نهفته و به فرد مصرف کننده منتقل می شود ولی هنگام جوشیدن و زمانی که تحت حرارت قرار بگیرد باکتری ها از بین می روند.

وی با تاکید بر اینکه افراد از مصرف پنیر، شیر و بستنی سنتی پرهیز کرده و تنها دوغ و ماست را می توانند به صورت سنتی مصرف کنند، تصریح کرد: نگهداری پنیر در آب و نمک برای بیش از 1/5 ماه احتمال انتقال ویروس تب مالت را کاهش می دهد؛ استفاده از نمک در تولید پنیر نمی تواند صد درصد این ویروس را نابود کرده و منجر به تائید سلامت مواد غذایی شود.

انتهای پیام/خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.