سرویس: غیر تولیدی 17:03 - جمعه 24 فروردین 1397

کارشناس مسائل حمل و نقل و ترافیک

در اصفهان با هزینه 500 تومان می‌توان در شهر با یک مترو زیبا سفر کرد

کارشناس مسائل حمل و نقل و ترافیک گفت:در واشنگتن اگر کسی بخواهد با مترو در شهر سفر کند با حدود 30 دلار یعنی چیزی هزینه حدود قیمت دو وعده غذایی در یک رستوران خوب باید هزینه کند.

به گزارش اصفهان شرق ، امیرارسلان فقری  امروز در نشست تخصصی حوزه حمل و نقل و ترافیک شهری با موضوع کاربرد آئین‌نامه Hcm6در حل مسائل ترافیک شهری اظهار کرد: پارک‌هایی که در اصفهان است در دنیا بی‌نظیر است همان‌طور که مترو اصفهان نیز یکی از زیباترین متروهای دنیاست چراکه شهرهای مختلف دنیا سوار مترو شدم اما زیبایی مترو اصفهان نمونه است.

وی با بیان این که در واشنگتن اگر کسی بخواهد با مترو در شهر سفر کند با حدود 30 دلار یعنی چیزی هزینه حدود قیمت دو وعده غذایی در یک رستوران خوب باید هزینه کند، افزود: در اصفهان با هزینه 500 تومان می‌توان در شهر با یک مترو زیبا سفر کرد.

کارشناس مسائل حمل و نقل و ترافیک با بیان این که آیین‌نامه اچ.سی‌.ام در حکم یک قانون اساسی برای مهندسان ترافیکی است، گفت: در آمریکا حدود 15 سال است که طرح‌های پیاده‌روسازی را آغاز کرده است و در کنار طرح‌های ترافیکی خود پیاده‌رو را نیز مدنظر قرار داده در حالی که تا پیش از این تنها به بزرگراه‌ها و خیابان‌ها توجه می‌شد.

وی با بیان این که آیین‌نامه اچ.سی‌.ام هر چند سال یکبار به روزرسانی شده است، خاطرنشان کرد: دهه‌های 50 و 60 میلادی در آمریکا میدانی وجود نداشت در حالی که از زمان صفویه در ایران میدان داشتیم و حدود 20 سال است که میدان سازی در آمریکا آغاز شده است و اولویت با ساخت میدان است تا اینکه بخواهند چهارراه بسازند.

فقری در پایان با بیان این که در آمریکا و در آینده نزدیک 4 الی 5 سال اتوبوس‌هایی که مسیرهای مشخص و ثابتی دارند بدون راننده حرکت خواهند کرد، اذعان داشت: شاید در آینده نزدیک تر نیز به جایی برسیم که با یک اپلیکیشن خودرو بدون راننده به محل مورد نظر شما بیاید و شما را هر جا که بخواهید ببرد.

انتهای پیام/خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.