سرویس: غیر تولیدی 18:16 - پنجشنبه 23 فروردین 1397

استاندار اصفهان در مبارکه:

صنعت به کمک کشاورزان بیاید/ ضرورت استفاده از روش‌های آبیاری کم‌آب‌بر

استاندار اصفهان گفت: صنعت شهرستان مبارکه باید به کمک کشاورزان بیاید تا خسارت سال‌های خشک‌سالی برای کشاورزان جبران شود.

به گزارش اصفهان شرق، محسن مهرعلیزاده پیش از ظهر امروز در جمع کشاورزان شهرستان مبارکه اظهار کرد: در حال حاضر آب مهم‌ترین مسأله در استان اصفهان و در کشور است.

وی افزود: طبیعت در طی دوره‌های مختلف دستخ‌وش تغییرات زیادی شده و شرایط ثابتی نداشته است؛ در طی سال‌های اخیر آب کمی وارد حوضه آبریز زاینده‌رود می‌شود و تقریباً 1.3 شده است.

استاندار اصفهان گفت: تنها با روش‌های جدید آبیاری در کشاورزی می‌توان مشکلات کشاورزان را رفع کرد؛ تولیدات کشاورزی را نمی‌توان متوقف کرد چراکه معیشت کشاورزان دچار مشکلات متعددی خواهد شد.

وی با بیان این که تولیدات کشاورزی باید با روش‌های آبیاری کم‌آب‌بر کاشته شود، در رابطه با سودهای بانکی خاطرنشان کرد: بانک‌ها حق ندارند برای وام یا قسط‌های عقب‌افتاده به مردم فشار بیاورند.

مهرعلیزاده در رابطه به آبیاری در روزهای آتی اذعان داشت: ارگان‌هایی همچون سپاه پاسداران، ارتش و جهاد کشاورزی موظف هستند با تانکر به باغات و مزارع کشاورزان آبرسانی کنند تا درختان از بین نروند؛ در حال حاضر با شرایط موجود نمی‌توان برداشت‌هایی مثل سال‌های گذشته داشت.

وی با بیان این که 40 درصد آب مورد نیاز فولاد مبارکه باید از پساب تأمین شود، تأکید کرد: صنعت شهرستان مبارکه باید به کمک کشاورزان بیاید تا خسارت سال‌های خشک‌سالی کشاورزان جبران شود؛ اجازه نمی‌دهم هیچ اقدام غیر قانونی درباره آب انجام شود.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.