سرویس: غیر تولیدی » نقلی 09:28 - پنجشنبه 23 فروردین 1397

حجت الاسلام علی ثمری؛

امام موسی کاظم(ع) بعد از حادثه کربلا بسیار مورد بی مهری قرار گرفتند/ هارون برای ایجاد فاصله بین امام و مردم آن حضرت را زندانی کرد

حجت الاسلام علی ثمری گفت: امام موسی کاظم(ع)نخستین امامی هستند که بعد از حادثه تلخ کربلا بسیار مورد بی مهری مردم و حاکمیت آن زمان، یعنی حکومت تمام ظالمانه و منافقانه عباسی قرار گرفتند.

به گزارش اصفهان شرق، حجت الاسلام علی ثمری  با تسلیت به مناسبت ایام شهادت هفتمین امام شیعیان امام موسی کاظم(ع)، گفت: دوران امات آن امام همام 35 سال به طول انجامید و لحظه لحظه زندگیشان پر از نکات ارزشمند برای زندگانی هر انسانی است.

وی اظهار داشت: امام موسی کاظم(ع)نخستین امامی هستند که بعد از حادثه تلخ کربلا بسیار مورد بی مهری مردم و حاکمیت آن زمان، یعنی حکومت تمام ظالمانه و منافقانه عباسی قرار گرفتند به گونه ای که با تبیعدهایی از این شهر به آن شهر و شکنجه های بسیار در زندان های مخوف طاغوت آن زمان روبرو شدند.
کارشناس ارشد مذاهب افزود: هارون عباسی، امام موسی کاظم(ع) را از مدینه به بصره تبعید کردند و پس از آن به بغداد و آن حضرت تا آخرین روزهای عمر شریفشان را در بند و زنجیر بودند.
حجت الاسلام  ثمری تصریح کرد: استواری ایشان در برابر تمامی شکنجه ها آن هم در سیاه چاله هایی با شب های تاریک و ترسناک بر کسی پوشیده نیست، اما آن حضرت مردانه برای دفاع از اسلام حقیقی ایستادگی کردند.
وی با بیان اینکه امام موسی کاظم(ع) کلام نورانی و اثرگذاری داشت، عنوان کرد: با توجه به سیره زندگانی آن حضرت، هارون عباسی از این مسئله به وحشت افتاده بود که مبدا مردم مجذوب و شیفته اخلاق، رفتار و کردار ایشان شوند، از این رو برای ایجاد فاصله بین امام و مردم آن حضرت را زندانی کرد.
کارشناس ارشد مذاهب ادامه داد: با تمامی آن سخت گیری ها پیام امام، که پیام رأفت و مهربانی بود به مردم منتقل می شد، هرچند که دشمنان اسلام از این موضوع وحشت داشتند تا جایی که تاب تحمل بزرگی و نفوذپذیری ایشان حتی در زندان را نداشتند و در آخر آن امام همام را به شهادت رساندند.
حجت الاسلام ثمری با اشاره به حدیثی از امام هفتم شیعیان درباره مهمترین سرمایه هر انسان، گفت: آن حضرت از دنیا به مانند یک بازار یاد می کنند که مهمترین سرمایه آن عمر و جان افراد است و تنها کسی سود می برد که این سرمایه عظیم را تنها برای رضای خدا و آبادانی آخرت هزینه کند.
انتهای پیام/دانا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.