سرویس: غیر تولیدی 18:00 - چهارشنبه 22 فروردین 1397

توصیه متخصصان پوست؛

چگونه پوست خود را جوان نگه داریم؟

بدون توجه به عدد سن خود می‌توانید با استفاده از روش‌های فوق‌العاده‌ای سیمای خود را سالم‌تر و جوان‌تر سازید، به‌طوری‌که سن ظاهری شما خیلی کمتر از سن واقعی شما به نظر برسد.

به گزارش اصفهان شرق، پوست‌شناس‌های آکادمی پوست‌شناسی آمریکا توصیه می‌کنند که جوان‌تر کردن پوست خود را با یک محصول مراقبت از سلامتی آغاز کنید. پیش از آنکه این محصول را روی صورت خود امتحان کنید برای چند روز از آن روی ساعد خود استفاده کنید. علاوه بر این، از دستورالعمل‌های استفاده از این محصول به‌خوبی پیروی کنید و از استفاده بیش‌ازحد از آن خودداری کنید. استفاده مداوم از یک محصول مراقبت از سلامتی با رعایت کامل دستورالعمل استفاده از آن می‌تواند به جوان‌تر کردن پوست شما کمک کند، اما باید به محصول مراقبت از سلامتی زمان بدهید تا اثر خود را بگذارد.

در محصولات مراقب از پوست ترکیبات متفاوتی استفاده می‌شوند و خریدار باید مراقب این ترکیبات باشد. تنها محصولاتی را انتخاب کنید که حاوی ترکیباتی هستند که اثرگذاری آن‌ها روی نرم کردن و جوان کردن پوست صورت به اثبات رسیده‌اند. برای نمونه، رتینول یک ترکیب ویتامین A و اولین آنتی‌اکسیدانی است که در کرم‌های غیر تجویزی چین‌وچروک به فراوانی مورداستفاده قرار می‌گیرد. ویتامین C یک آنتی‌اکسیدان قوی است که به محافظت پوست از آسیب خورشید کمک می‌کند. چای سبز نیز در محصولات مراقبت از پوست استفاده می‌شود، چون خاصیت‌های آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی دارد.

به عقیده کلینیک مایو، وقتی‌که به دنبال کرم‌های چین‌وچروک هستید، کرم‌هایی را انتخاب کنید که حاوی ترکیبات زیر هستند، چون این ترکیبات سرشار از آنی اکسیدان ها، اسیدهای آلفاهیدروکسی و ضدالتهاب‌ها هستند:
کوآنزیم Q10
عصاره دانه انگور
اسیدهای هیدروکسی
نیاسینامید
پپتیدها
رتینول
عصاره‌های چای
ویتامین C

با اثبات‌ترین شیوه برای جوان‌تر نگه‌داشتن ظاهر خود این است که از خورشید دوری‌کنید. خورشید دوست شما نیست. تماس با اشعه UV خورشید دلیل اصلی پیری پوست است. اگر می‌خواهید که پوست جوان‌تری داشته باشید از برنزه کردن خود خودداری کنید. برنزه کردن‌های مکرر می‌تواند منجر به چین‌وچروک‌های اولیه، لکه‌های سنی سیاه و حتی سرطان پوست شود، چون اشعه UV خورشید می‌تواند سرعت فرایند پیری را افزایش دهد و باعث ضخیم شدن و آسیب دیدن پوست شود.

در حقیقت، تماس با نور خورشید دلیل شماره یک علائم اولیه پیری پوست شامل قرمزی و رنگ‌های نامنظم روی پوست است.
با استفاده از پوشاک محافظتی، عینک آفتابی و کلاه سعی کنید که مو و پوست خود را محافظت کنید و از چین‌وچروک‌های آتی جلوگیری کنید.

علاوه بر این، هر روز برای بیرون رفتن از کرم ضد آفتاب استفاده کنید، حتی اگر هوا ابری یا سرد است. جلوگیری از بروز چین‌وچروک‌ها یک شیوه بسیار آسان‌تر از صرف ساعت‌ها در مطب جراح زیبایی برای داشتن یک ظاهر جوان‌تر است.

سیگار نکشید، چون سیگار کشیدن به کلاژن و الاستین آسیب می‌رساند، پوست را ضعیف می‌سازد و منجر به شلی پوست می‌شود. زنانی که در سنین جوانی سیگار می‌کشند در مقایسه باهم سن و سال‌های غیر سیگاری خود پوست شلی دارند و چین‌وچروک‌های آن‌ها پیش از موعد بروز می‌کنند.

بدون توجه به عدد سن خود می‌توانید با استفاده از روش‌های فوق‌العاده‌ای سیمای خود را سالم‌تر و جوان‌تر سازید، به‌طوری‌که سن ظاهری شما خیلی کمتر از سن واقعی شما به نظر برسد.

خانم آندریا روبینسون، نویسنده کتاب «توصیه‌ها، کلک‌ها و حقایق زیبایی برای زنان بالای 50 سال» دانش خود را در مورد کارایی محصولات ضد پیری، ترفندهای آرایشی برای داشتن ظاهر جوان‌تر و دیگر موارد را در این کتاب بیان می‌دارد.
برای داشتن پوست جوان‌تر، محصولات مراقبت از سلامتی مناسب را انتخاب کنید. خانم روبینسون می‌گوید که به هنگام خرید محصولات مراقبت از سلامتی، باید مراقب وجود سه ترکیب قدرتمند در این محصولات باشید. محصول باید دارای سرمی باشد که حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی همچون ویتامین C است، چون این نوع سرم به روشن کردن پوست کمک می‌کند. دومین ترکیب رتینوئیدها هستند که گردش سلولی را افزایش می‌دهند و باعث تحریک تجدید کلاژن می‌شوند. و سومین ترکیب اسید آلفا هیدروکسی است که سطح بالایی سلول‌های پوستی مرده را از بین می‌برد. استفاده از محصولات حاوی این ترکیبات باعث می‌شود که پوست نرم‌تر و ظاهر جوان‌تری داشته باشید.

برای داشتن یک‌پوست جوان هر از روز از کرم ضد آفتاب دارای SPF استفاده کنید. چه هوا مرطوب و گرم و چه سرد و بارانی باشد، استفاده از کرم ضد آفتاب برای داشتن ظاهری جوان‌تر ضروری است. بنابراین، اگر از کرم ضد آفتاب استفاده نمی‌کنید، استفاده از آن را در برنامه روزانه خود قرار دهید، چون آسیب ناشی از خورشید نه‌تنها باعث چین‌وچروک می‌شود، بلکه شما را به سرطان پوست آسیب‌پذیر می‌سازد. خانم روبینسون می‌گوید: «حداقل از یک کرم ضد آفتاب دارای SPF30 استفاده کنید، اما پول خود را صرف کرم‌های ضد آفتاب دارای SPF بالاتر از 50 نکنید، چون دلایل و اسناد کمی وجود دارند که نشان‌دهنده اثر بیشتر SPF های بالاتر در محافظت از پوست باشند.» بنابراین، توصیه می‌شود که از کرم ضد آفتاب دارای SPF 30 استفاده کنید.

برای داشتن ظاهر جوان‌تر زیاد از کرم پودر استفاده نکنید. خانم روبینسون می‌گوید: «استفاده زیاد از کرم پودر باعث می‌شود که کرم پودر وارد خطوط صورت شود.» او ادامه می‌دهد: «از محصولات پودری سعی کنید که خودداری کنید.» خانم روبینسون می‌گوید که به‌جای کرم پودرها از کرم‌های مرطوب‌کننده استفاده کنید. علاوه بر این، او توصیه می‌کنید که پیش از استفاده از یک کرم پودر از یک فاندیشن برای پوست صورت خود استفاده کنید. دکتر روبینسون می‌گوید: «به کار بردن فاندیشن باعث می‌شود که کرم پودر به نرمی روی صورت حرکت کند، حلقه‌های سیاه‌روی صورت را به حداقل برساند و آرایش را ماندگارتر کند.»

برای داشتن پوست جوان‌تر باعث درخشش پوست خود شوید. استفاده از یک کرم برنزه کننده تدریجی یک روش آسان برای درخشان و جوان‌تر کردن پوست است. با استفاده از این کرم می‌توانید بدون هیچ آسیبی به‌تدریج باعث روشن‌تر شدن یا درخشش پوست بدن خود شوید. خانم روبینسون می‌گوید: «روی صورت خود از رژ گونه استفاده کنید تا به سیمای خود رنگ و رویی ببخشید و آن را جوان‌تر کنید.» او اضافه می‌کند: «رژ گونه به‌آسانی بیشتری با لکه‌ها یا خطوط درشت روی صورت درهم‌آمیخته می‌شود.»

برای داشتن یک صورت جوان از درخشش خودداری کنید. یک سایه چشم روشن و تند یا یک محصولی که باعث درخشش و برق زدن پوست می‌شود می‌تواند باعث شود که چین‌وچروک‌های شما بیشتر نمود پیدا کنند و درنتیجه باعث جوان‌تر نشان دادن شما نشوند. خانم روبینسون می‌گوید: «این محصولات برای جذاب کردن و قشنگ‌تر کردن پوست یا پلکی مناسب نیستند که روی آن خطوط کوچک یا لکه‌های درشتی در حال شکل گرفتن هستند.» از یک خط چشم مایع خودداری کنید، چون روی پوست‌های ظریف و نرم اطراف چشم شما تاکید می‌کند و سعی کنید که یک خط چشم مدادی نرم انتخاب کنید.

آیا شکل ابروی من می‌تواند باعث جوان‌تر نشان دادن من شود؟ خانم روبینسون می‌گوید که اگر از خودتان می‌پرسید که چطور ظاهر جوان‌تری داشته باشید، توصیه می‌شود که موچین را کنار بگذارید و به سراغ یک متخصص بروید که کارش شکل دادن ابرو است. خانم روبینسون توضیح می‌دهد: «اگر چشم‌های افتاده‌ای دارید با قوس دادن اندک ابروها و امتداد دادن آن‌ها به سمت گیجگاه می‌توان افتادگی چشم را تغیر داد.» خانم روبینسون می‌گوید: «قوس یک بخش مهم ابرو است و باید به‌تدریج و به‌آرامی آن‌ها را بالا ببرید.»

مرطوب کردن پوست گردن خود را فراموش نکنید. خانم روبینسون می‌گوید: «همان‌طور که سن شما در حال افزایش است، گردن شما در مقایسه با دیگر بخش‌های بدن انعطاف‌پذیری خود را سریع‌تر از دست می‌دهد و همین عدم انعطاف‌پذیری کافی باعث می‌شود که پیرتر به نظر بیایید.» خانم روبینسون می‌گوید: «همان‌طور که مراقب صورت خودتان هستید باید مراقب گردن خودتان نیز باشید.» برای آنکه پوست گردن شما ظاهر جوان‌تری داشته باشد و گردن شما انعطاف‌پذیری بهتری داشته باشید توصیه می‌شود که از این سه مرحله پیروی کنید: هرروز و هر شب از یک مرطوب‌کننده استفاده کنید، هر هفته یک‌بار یا دو بار با یک کرم ساینده نرم پوست گردن خود را پوسته‌پوسته کنید و هرروز از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.
به دست‌های خود توجه کنید تا جوان‌تر به نظر بیایند. برای داشتن پوست جوان‌تر روی دست‌های خود، توصیه می‌شود که به هنگام ظرف شستن از دستکش ظرف‌شویی استفاده کنید و به‌طور مکرر دست‌های خود را مرطوب نگه‌دارید. خانم روبینسون می‌گوید: «مواد شیمیایی و آب گرم می‌توانند مانع لیپیدی محافظتی روی پوست را از بین ببرند و درنتیجه پوست را به التهاب و خشکی حساس سازند.» هر وقت که از دستکش‌های لاستیکی استفاده می‌کنید دست‌های خود را با لایه‌ای از یک لوسیون بپوشانید. خانم روبینسون می‌گوید که چنین کاری نه‌تنها از پوست شما محافظت می‌کند، بلکه به پوست دست‌های شما رطوبت اضافی نیز می‌دهد.

انتهای پیام/تبیان

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.