سرویس: جهادومقاومت 16:04 - سه شنبه 21 فروردین 1397

هم‌رزم شهید صیادشیرازی:

سرکوب قائله‌ احزاب غیرقانونی از خدمات شهید صیاد بود/ صیاد دل‌ها تبلوری از اخلاص در گفتار و رفتار

هم‌رزم شهید صیاد شیرازی گفت: یکی از خدمات شایان شهید صیاد قبل از آغاز جنگ تحمیلی، سرکوب قائله‌های به وجود آمده توسط احزاب غیرقانونی در کردستان بود.

به گزارش اصفهان شرق، امیر سرتیپ احمد ترکان پیش از ظهر امروز در مراسم یادبود شهید صیاد شیرازی در جمع کارکنان منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی شهید صیاد را الگویی کم‌نظیر قلمداد کرد و گفت: در تمام خاطراتی که از هم‌نشینی با این شهید بزرگوار دارم آنچه به چشم می‌خورد صداقت، شجاعت، ولایت‌مداری و اخلاصی بود که همواره در گفتار و رفتار این شهید متبلور بود.

وی افزود: یکی از خدمات شایان شهید صیاد قبل از آغاز جنگ تحمیلی، سرکوب قائله‌های به وجود آمده توسط احزاب غیر قانونی در کردستان بود.

هم‌رزم شهید صیاد شیرازی و فرمانده سابق لشکر 28 سنندج تصریح کرد: رادیو و تلویزیون سنندج از ساعت 4 بعد از ظهر رسماً در اختیار این احزاب بود و نابسامانی به جایی رسیده بود که بسیاری از ارگان‌ها مانند شهربانی و ژاندارمری در کردستان تعطیل شده بودند.

وی افزود: در چنین شرایطی شهید صیاد با متحد کردن جبهه انقلاب متشکل از سپاه و ارتش این اوضاع را نسبتاً ساماندهی کرد و امنیت نسبی را به جاده‌های استان کردستان بازگرداند.

وی در ادامه سعه صدر، صبر، مشورت با زیردستان در خصوص تصمیمات مهم، سواد بالا و درایت را نیز جزو ویژگی‌های منحصر به فرد شهید صیاد عنوان کرد و گفت: این شهید همواره در سخت‌ترین و خطرناک‌ترین شرایط با مجموعه تحت فرماندهی خود همراه بود و می‌گفت «من باید جلوتر از همه حرکت کنم» برای همین هم در جریان یکی از این ستون کشی‌ها در جاده‌های ناامن مورد اصابت گلوله قرار گرفت و از ناحیه دست مجروح شد.

ترکان در پایان اذعان داشت: مجموعه این ویژگی‌ها شهید صیاد را به الگویی کم‌نظیر مبدل کرد و از او شخصیتی ساخت که همواره حامی جبهه انقلاب و خار چشم دشمنان قسم خورده انقلاب بود و نهایتاً به دست سفاک منافقان کوردل صبح روز 21 فروردین ماه 1378 به فیض شهادت نائل شد.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.