سرویس: غیر تولیدی 18:00 - سه شنبه 21 فروردین 1397

سردار معصوم‌بیگی:

حفاظت از امنیتِ مرز واقعی و مجازی تفاوتی ندارد

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه هیچ کشوری اجازه نمی دهد که مرزهایش آزاد و بدون قاعده باشد، گفت: حفاظت و ایجاد امنیت در مرزهای واقعی با حفاظت از مرزهای مجازی که همان شبکه‌های اجتماعی هستند، تفاوتی ندارد.

به گزارش اصفهان شرق، سردار مهدی معصوم‌بیگی با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی در خصوص استفاده از شبکه‌های اجتماعی، اظهارکرد: آنچه مسلم است هیچ کشوری اجازه نمی‌دهد که جریان موضوعات بدون قاعده استمرار داشته باشد، درواقع هیچ صاحب خانه ای کلید خانه اش را عمومی نمی کند و این موضوع در حقیقت مانند این است که صاحب‌خانه‌ای کلید خانه‌اش را به دست تمام شهر داده باشد و قطعا اگر امروز بشنوید که کلید خانه‌ای در دست همه شهر است قطعا صاحب آن خانه را دیوانه خطاب کرده و از این امر متعجب می شود، این موضوع در سطح کلان نیز صدق می‌کند.

حفاظت از امنیت مرز واقعی و مجازی تفاوتی ندارد

سردار معصوم‌بیگی با بیان اینکه اگر کشوری اجازه آزاد بودن و بی‌قاعده بودن مرزهایش را بدهد قطعا مورد مواخذه مردم همان کشور قرار می‌گیرد، افزود: مرز در شبکه‌های اجتماعی یک مرز مجازی است در حالی که مرز جغرافیایی کشورها مرزی واقعی است و هیچ تفاوتی در موضوع خدشه‌دار کردن مرز مجازی و واقعی وجود ندارد و هردو مُخل امنیت هستند.

وی با تاکید بر  اینکه اگر هر دولتی مرز کشور خود را رها کند قطعا مردم، اولین معترضان این موضوع خواهند بود، تصریح کرد: قطعا مردم این اعتقاد را دارند که برای نگهداری و حفاظت از مرزهای کشور نباید از دادن خون و جان اِبایی داشت، بنابراین باید نوع نگاه‌مان را نسبت به شبکه‌های خارجی تغییر دهیم.

فرمانده انتظامی استان با ابراز تاسف از ورود بی‌قاعده رسانه‌ها و ابزارهای جدید در کشور، گفت: متاسفانه تکنولوژی و ابزار شبکه های اجتماعی قبل از اینکه فرهنگ استفاده از آن در کشور ایجاد شود به مملکت ما وارد شد و به دلیل اینکه از ابتدا ورود فضای مجازی و پیام‌رسان‌های خارجی به کشور بدون قاعده صورت گرفت، روند با قاعده شدن آن باعث تعجب مردم شده است.

معصوم‌بیگی با بیان اینکه ممکن است از یک زاویه نیز وجود این پیام‌رسان‌ها با منفعت هایی همراه باشد اما از زوایای مختلف باید این منفعت‌ها را بررسی کرد، ادامه داد: موضوع ورود شبکه های اجتماعی به کشور و نحوه استفاده از آن ها موضوعی است که همه کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد بنابراین باید از همه جهات به آن به صورت دقیق نگاه کرد.

جرم با سرعت در حال مهاجرت به فضای مجازی است

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر هجمه حریف از حرف مملکت جلوتر افتاده است، تصریح کرد: همه ما خواستار تعالی کشور هستیم اما در حال حاضر جریان ضدانقلاب به صورت جدی در حال مخالفت با مسدودشدن  فضای مجازی است، در حالی که این جریان های ضد انقلابی دلسوز کشور و مردم ما نیستند و در جایی که ضد انقلاب دلسوزی می‌کند قطعا اشکالاتی وجود دارد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تاکید کرد: جرم با سرعت در حال مهاجرت به فضای مجازی است و اگرچه آمار دقیقی از این موضوع در دست نیست اما شتاب آن کاملا قابل رویت است.

وی افزود: امروز بحث جرایم اقتصادی و جرایم اخلاقی بیش از گذشته در فضای مجازی در حال رقم خوردن است و  یکی از دلایل مهاجرت جرم به فضای مجازی، فرصت‌های جرمی است که مردم در اختیار مجرمان قرارمی دهند و قطعا به میزانی که سطح آگاهی مردم افزایش پیدا کند فرصت ارتکاب جرم از مجرمان گرفته می‌شود.

دستگیری دلال ارزی نداشتیم

معصوم بیگی همچنین در مورد بازداشتی های احتمالی دلالان بازار ارز گفت: تاکنون هیچ فردی در با این عنوان در اصفهان دستگیر نشده است.

انتهای پیام/ایمنا

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.