سرویس: غیر تولیدی 15:09 - سه شنبه 21 فروردین 1397

کامران:

وزارت نیرو پاسخگوی وضعیت کشاورزان اصفهانی باشد

نماینده مردم اصفهان با اشاره به اعتراضات کشاورزان اصفهانی بر سر موضوع کمبود آب گفت: چرا وزارت نیرو نسب به کشاورزان پاسخگو نیست؟

به گزارش اصفهان شرق، حسن کامران در نطق خود در جلسه علنی امروز(سه شنبه) مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: یک دهه است که حقآبه کشاورزان اصفهانی به غارت رفته است. مسئولین گفتند مقصر وزارت نیرو است. هر وقت کشاورزان بیرون می آیند کتک هم می خورند. چه باید کرد؟ ۵ میلیون نفر در ماه خرداد آب شرب ندارند. این چه عدالتی است؟ چرا قانون اجرا نمی شود؟

وی افزود: خروجی این کار نارضایتی مردم است. یک بار می توانیم جلوی مردم را بگیریم. این ۱۰ سال به آن ها دروغ گفتیم. وزارت نیرو تخلف دارد، کجا باید مجازات شود؟ این اتفاقات بار امنیتی دارد، دلیلش سوء مدیریت است.

این نماینده مجلس خطاب به وزارت نیرو گفت: گفتید صندوق درست می کنیم، صندوقتان کو؟ چه خسارتی دادید. بارها گفتم ما در این درگیری ها کشته خواهیم داد، در همین اعتراضات اخیر چشم یک کشاورز کور شده است.

وی تصریح کرد: مگر در برنامه ششم نگفتیم اولویت موضوع آب است. امروز در مجلس موضوع ارز را مطرح کردید، آب هم مهم است.

کامران سپس گفت: من از رئیس مجلس می خواهم که جلسه منظم و مستمری باشد که ما کشاورزان را نجات دهیم. از آن طرف بانک هم حکم جلب کشاورزان را می دهد که وامشان را نمی توانند پرداخت کنند، پول گندمش را هم که نمی دهیم، وزارت نیرو هم جواب نمی دهد.

نماینده مردم اصفهان در ادامه نطق خود تاکید کرد که باید درباره اصفهان تجدید نظر کرد.

این نماینده مجلس با اشاره به سالگرد شهادت شهید صیاد شیرازی گفت: امروز سالگرد شهید صیاد شیرازی بود، انتظار می رفت که رئیس مجلس نطق می کرد، ایشان حق بود که رهبری ‌به تابوتش بوسه زد. شهید صیاد با علم بود، ما باید فرهنگ زندگی او را وارد زندگی خود کنیم.

کامران با تاکید بر ضرورت ساده‌زیستی مسئولین کشور گفت: ما فقط حرف نزنیم، پوستر نزنیم. این سفرهای خارجی ادامه دارد، به بیت المال رحم کنید، پول غذا و هتل مقامات از مردم است این ارز مسافرتی را کم کنیم. گاهی سر یک سفره چند نوع غذا است در حالی که عده ای سالیانه گوشت نمی توانند بخورند. بعد توجیه می کنیم. توجیه از گناه بدتر است.

کامران در پایان گفت: توجه به همسان سازی حقوق کارگران، بازنشستگان کشوری و لشکری و فولادی ها از جمله تذکراتی بود که می خواستم ارائه کنم. امیدواریم در سالی که رهبری باز به موضوع اقتصاد توجه کردند فرماندهی اقتصادی واحد در کشور اجرا شود.

انتهای پیام/ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.