سرویس: اجتماعی 14:09 - سه شنبه 21 فروردین 1397

نماینده مردم سمیرم در مجلس

همکاری مدیر تلگرام با ایران، شرط بقاء آن در کشور است

نماینده مردم سمیرم در مجلس گفت: چنانکه مذاکراتی با مدیر تلگرام انجام و همکاری های لازم از سوی وی برای برطرف کردن دغدغه های امنیتی ایران انجام شود، مشکلی برای ادامه کار تلگرام وجود ندارد.

به گزارش اصفهان شرق، اصغر سلیمی در رابطه با مطرح شدن بحث فیلترینگ تلگرام و کاربرد این پیام رسان مجازی در عرصه اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور گفت:  تلگرام یک پیام رسان در فضای مجازی است، ایجاد شده و بسیاری از مردم و کارآفرینان در این فضا فعالیت می کنند، ولی متاسفانه در کشور ما، هیچگونه نظارتی بر این پیام رسان وجود ندارد.

سلیمی اضافه کرد: البته درخواست هایی از افرادی  که کانال را مدیریت می کنند مبنی بر همکاری و کمک شده، اما تا کنون در عمل کمکی از طرف دست اندر کاران این پیام رسان صورت نگرفته است.

این نماینده مجلس گفت: در حال حاضر فعالیت تلگرام در ایران و استفاده پر شمار کاربران ایرانی از این پیام رسان، نگرانی های امنیتی و اقتصادی برای مقامات ایران ایجاد کرده است؛ چرا که مدیریت این پیام رسان در اختیار یک جوان است که ما هیچ گونه نظارتی بر او نداریم. اگر این امکان وجود داشته باشد که مذاکراتی با وی شود و همکاری های لازم برای برطرف کردن دغدغه های امنیتی ایران انجام شود، با توجه به فضایی که به وجود آمده؛ مشکلی برای ادامه کار تلگرام وجود ندارد.

مدیر تلگرام پاسخگو نیست

سلیمی تصریح کرد: در همه کشورهای جهان؛ فضای مجازی، تابع قوانین خاصی است؛  ولی متاسفانه در کشور ما نبود این قوانین، مشکلاتی را به وجود آورده و مدیر تلگرام در مقابل درخواستهایی که از کشور ما می شود پاسخگو نیست.

سلیمی اضافه کرد: مدیر تلگرام باید با کشور ما همکاری کند، در خیلی از کانال ها مطالب غیراخلاقی وجود دارد، همچنین مطالبی در این پیام رسان منتشر می شود که با امنیت و اخلاق کشور ما در تضاد است.

این نماینده مجلس گفت: در تلگرام؛ بویژه در حوزه مسائل اقتصادی، حریم خصوصی و مسائلی از این دست، حقوق مردم رعایت نمی شود، تهمت و نشر اکاذیب به راحتیصورت می گیرد و امکان رصد کردن و برخورد با آنها هم وجود ندارد.

سلیمی اضافه کرد: بنابراین مدیر تلگرام باید تا جایی که می تواند با وزارت ارتباطات ایران همکاری کند تا امکان ادامه همکاریشان میسر شود. در صورتی که آنها  تمایلی به همکاری نداشته باشند،  مقامات کشور ما می توانند به خاطر مسائل امنیتی، اقتصادی و معنوی راهکارهایی برای کنترل این پیام رسان پیدا کنند تا یک جوان آن طرف دنیا نخواهد مسائل کشور ما را مدیریت کند و فضای کشور را به آشوب بکشاند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تدکید کرد: حتما لازم است یک بررسی جامع روی پیام رسان تلگرام انجام شود؛ چرا که فعلا وضعیت مناسبی وجود ندارد.

انتهای پیام/ایمنا

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.