سرویس: اقتصادی » نماینده مجلس 22:09 - دوشنبه 20 فروردین 1397

نماینده مردم شهرضا و دهاقان

تسهیلات حمایتی از کشاورزان باید افزایش پیدا کند

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی بر افزایش میزان تسهیلات حمایتی از کشاورزان، به ویژه سهم کشاورزان حوزه انتخابیه اش تاکید کرد.

به گزارش اصفهان شرق، سمیه محمودی در بازدید از گلخانه‌های شهرستان با اشاره به بحران خشک‌سالی در شهرضا و به خطر افتادن بخش کشاورزی در شهرستان، اظهار کرد: باید برای تحقق عدالت همه‌جانبه در همه بخش‌ها تلاش کنیم و برای این منظور، باید از کشاورزان منطقه جنوب استان هم حمایت شود.

وی با بیان این‌که باید امکانات لازم برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها فراهم شود، افزود: حمایت از طرح‌های بازسازی قنوات مهم‌ترین خواسته روستاییان منطقه است، در این زمینه بارها بر ضرورت حمایت ستاد مدیریت بحران از قنوات جنوب استان تأکید شد.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که مردن با بحران کم آبی و خشک‌سالی در چند ساله گذشته آشنا شدند، گفت: مردم از تبعیض ناراحت هستند به همین دلیل لازم است تسهیلات بخش کشاورزی برای همه کشاورزان در همه مناطق در نظر گرفته شود.

وی با بیان این‌که رسیدگی به مشکلات کشاورزان منطقه شرق اصفهان یک ضرورت است که همه مسئولان به آن اعتراف می‌کنند، بیان داشت: باید مشکلات همه کشاورزان در همه مناطق دیده شود.

محمودی با اشاره به این‌که مسؤولان استان باید نیازها را بر اساس اولویت طبقه‌بندی و اعلام کنند، خاطرنشان کرد: نمایندگان استان اصفهان آماده همکاری برای جذب هرگونه امکاناتی برای حمایت از کشاورزان منطقه هستند.

وی با اشاره به این‌که بحران خشک‌سالی در منطقه بحرانی شده و چشمه‌های زرچشمه و چشمه علی در روستاهای شهرضا خشک شده است، ابراز داشت: میزان تسهیلات حمایتی از کشاورزان باید افزایش پیدا کند، به ویژه سهم کشاورزان شهرستان‌های شهرضا و دهاقان از محل این اعتبارات باید افزایش یابد.

بخشدار مرکزی شهرضا نیز در ادامه این بازدید با بیان این‌که معضل خشک‌سالی بسیاری از کشاورزان منطقه را درگیر کرده است، گفت: اقداماتی که برای تغییر الگوی کشت انجام شده، بسیار مفید و با نتایج خوبی همراه بوده است.

محسن یونسی،  با تأکید بر ضرورت حمایت از صنایع تبدیلی کشاورزی در روستاها و استفاده از تجارب سایر مناطق، بیان داشت: کیفیت انار شهرضا در همه مناطق کشور شناخته شده است، اگر از  ظرفیت بیشتر استفاده شود اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی قابل توجهی را به همراه دارد.

وی با تأکید بر حمایت از شرکت‌های تعاونی روستایی، اظهار کرد: در حال حاضر تعداد زیادی از این شرکت‌ها زیان‌ده شده‌اند، شرکت‌های تعاونی کشاورزی و دامداری شهرستان با وجود کارکرد خوب و قابل توجه، با مشکلاتی مواجه هستند و برای رفع این معضل نیاز به حمایت نهادهای بالادستی دولتی و اجرایی است.

 

انتهای پیام/خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.