سرویس: سیاسی » دولت و مجلس 10:36 - پنجشنبه 21 فروردین 1393

جلیلی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

غربی ها سال ۸۸ به ما خندیدند/ پیشرفت در مبارزه با آمریکا، خطر بزرگ ایران برای استکبار

دبیر سابق شورای امنیت ملی کشورمان گفت: تحریم نظامی ۸ ساله را در جنگ با صدام در جنگ تحمیلی تجربه کردیم و همه دنیا رو در روی رزمندگان ما ایستاد و ما با روحیات شهدایی همانند روحیه شهریاری و احمدی روشن جنگ را پشت سر گذاشتیم و روحیه حاکم در جریان هسته ای کشور همان روحیه مدیریت جهادی است که دشمن را عصبانی کرده است.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از صاحب نیوز: سعید جلیلی از جمله سیاستمدارانی است که به واسطه پرونده هسته ای نه فقط برای ایرانیان بلکه برای خیلی از مردم اروپا هم نامی آشناست. عضو فعلی مجمع تشخیص مصلحت نظام از سال ۸۶ تا ۹۲ رئیس سابق تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان بود. پایبندی به اصول و آرمان های انقلاب اسلامی و تفکرات امام خمینی رحمت الله علیه، سادگی و صراحت لهجه از ویژگی های این رزمنده دوران دفاع مقدس و نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی است.

دکتر سعید جلیلی در نشست عصر امروز که به مناسبت فرارسیدن روز فن آوری ملی هسته ای به همت بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی در تالار شریعتی این دانشگاه برگزار شده بود سخنرانی کرد. متن سخنان جلیلی به شرح زیر است.

  معرفی نسل شهدا؛ هنرشهید آوینی

بسم الله الرحمن الرحیم. عده ای می خواهند یاد و روش شهدا فراموش شود و شهدا صرفا در ۸ سال جنگ تحمیلی خلاصه شوند اما هنر شهید آوینی که امروز سال روز شهادت این شهید بزرگوار است، این بود که اجازه نداد فرهنگ متعالی و جهادی دفاع مقدس متوقف شود و همانند حضرت زینب سلام الله علیها رسالت حفظ و حراست از دستاوردهای قیام اباعبدالله الحسین را در قبال موضوع دفاع مقدس به خوبی ایفا کرد. شهید آوینی پس از جنگ با یک روحیه جهادی پس از جنگ تمام توان خود را صرف آرمان متعالی شهدا کرد و در یک کلام هنر شهید آوینی این بود که نسل شهدا را به خوبی معرفی کرد.

 هنر شهدای هسته ای امروز ما هم این است که تفکر شهدای دفاع مقدس را به یک تمدن اسلامی متعالی تبدیل کردند و بدون شک این شهدا پیشگامان تمدن اسلامی در عصر حاضر هستند.

قدرت طلبی، رعب و تزویر؛ لازمه خوی استکباری

در آیات قرآن کریم خوی استکباری دشمنان به خوبی ترسیم شده است. چند قدرت برای خود مناسباتی تعریف کرده اند و با این تعاریف یک انحصار برای خود تعریف کرده اند. برای مثال امتیاز حق وتو نمونه ای از این مرزها است.

بند اول NPT را اگر مطالعه کنید می گوید تنها چند قدرت از جمله امریکا حق برخورداری از سلاح هسته ای را دارا هستند و آمریکا این سلاح مرگبار را بر علیه ملت ها ضعیف استفاده می کند. چند کشور می گویند چون ما قدرتمند هستیم، به تعبیر قرآن کریم استکبار ورزی می کنند و با این مرزها برای سایر دولت ها و ملل محدودیت وضع می کنند.

زورگویی، ترس و تزویر به ترتیب از اهرم هایی هستند که مستکبرین بنا بر فرموده خدا در قرآن از آن برای ملت ها بیشترین استفاده را می کنند و در برابر هر ملتی فراخور همان ملت با این اهرم ها در طول تاریخ زورگویی و استثمار می کنند. خوی استکباری مستکبرین به شکلی است که دموکراسی که خود مدعی آن هستند را تنها زمانی پسندیده و موجه می دانند که موافق میل و نیاز آنها باشند و بنده در سفر اخیر کاترین اشتون به تهران از وی پرسیدم؛ چگونه است که به راحتی در مسائل سیاسی مصر و یا اوکراین آشکارا دخالت می کنید و در عین حال خود را منادی و طلایه دار دموکراسی در جهان معرفی می کنید؟!

در دهه اخیر بیش از ۶۰ کشور مورد تحریم آمریکا قرار گرفتند و آمریکا به خاطر خوی استکباری خودش و برای بازار و اقتصاد آزاد به بهانه اینکه اقتصاد نباید محدود باشد، تحریم ها را وضع می کند.

پیشرفت در مبارزه با آمریکا، خطر بزرگ ایران برای استکبار!

تحریم نظامی ۸ ساله را در جنگ با صدام در جنگ تحمیلی تجربه کردیم و همه دنیا رو در روی رزمندگان ما ایستاد و ما با روحیات شهدایی همانند روحیه شهریاری و احمدی روشن جنگ را پشت سر گذاشتیم و روحیه حاکم در جریان هسته ای کشور همان روحیه مدیریت جهادی است که دشمن را عصبانی کرده است.

یکی از اندیشکده های آمریکا در اعلامیه ای عنوان کرده بود که خطر ایران این است که نه تنها ثابت کرده است که می توان بدون اتکا به آمریکا پیشرفت کرد؛ بلکه ثابت کرده است که در مبارزه با آمریکا نیز می توان پیشرفت و ایستادگی داشت و این الگو بودن ایران و احتمال الگوپذیری سایر کشورها چالش اساسی غرب با ایران است.

فیزیکدان و دانشمند هسته ای نوعاً برای غرب مشکل ساز نیست، فیزیکدان و دانشمند هسته ای که نماز شب خوان باشد و روحیه شهادت و جهاد داشته باشد برای استکبار نگران کننده است و دانشمندان هسته ای که به شهادت می رسند به خاطر همین روحیه شهید می شوند.

غربی ها سال ۸۸ به ما خندیدند!!  

غنی سازی ۲۰ درصدی یک فعالیت صلح آمیز و در راستای مصارف پزشکی است و ما برای پزشکی هسته ای و درمان بیماران از این سوخت استفاده می کردیم؛ به یاد دارم مهرماه ۸۸ هنگامی که سوخت رآکتور هسته ای تهران رو به اتمام بود نامه ای به آژانس انرژی اتمی ای نوشتم و بنا بر NPT خواسته حقه خود را برای خرید سوخت ۲۰ درصدی اعلام کردیم، در مذاکرات هنگامی که برای خرید سوخت هسته ای همین که نیاز ما را به سوخت ۲۰ درصدی دیدند و ما پافشاری کردیم، مطالبات هسته ای اروپا و آمریکا از ایران زیاد شد و به تمسخر و خنده به ما گفتند اگر این سوخت رامی خواهید و زیر بار خواسته ها نمی روید، خودتان تولید کنید و این کار سختی بود ولی به لطف شهدایی همچون شهریاری که ریالی از نظام برای این پروژه هسته ای پولی نگرفتند ما به قله های هسته ای رسیدیم.

دشمن از همین روحیه و مدیریت جهادی شهدای هسته ای هراسان است و شهدای هسته ای همچون شهریاری و احمدی روشن برای دشمن پیام ظهور تمدن اسلامی و حامل پیام تفکر بسیجی و جهادی هستند و این بزرگترین چالش دنیای استکبار در رویارویی با گفتمان انقلاب اسلامی است.

دانشگاه به عنوان قرارگاه اقتصاد مقاومتی

به نظر من دانشگاه به عنوان قرارگاه اقتصاد مقاومتی و جهاد اقتصادی مد نظر است، و پیوند پروژه های هسته ای با دانشگاه و حمایت تمام قد و همه جانبه نظام از دانشگاه به شکوفایی انرژی هسته ای منجر شد و هم اکنون به نظر من دانشگاه باید با مدیریت جهادی به عرصه اصلاح موانع اقتصادی ورود و چاره جویی کند.

جهاد و حماسه اقتصادی؛ جهادی فراگیر و ملی

تفاوت جهاد در میدان جنگ تحمیلی با جهاد اقتصادی در این است که در جبهه به دلیل ماهیت مبارزه محدودیت سنی و جنسیتی وجود داشت اما در حماسه اقتصادی همه ملت اعم از پیر و جوان زن و مرد و بچه می توانند در نظام تولید، مصرف و توزیع حضور موثر داشته باشند و این بسایر خوب و امیوار کننده است.

مدیریت  جهادی

توجه مدیران و دولت به صنعت و تولید از مصادیق مدیریت جهادی است؛ نباید تولید کننده یا صنعتگر و کشاورز برای نیازهای خود به مدیر  مربوطه مراجعه کند و با تاخیر جواب رد بگیرد و یا پشت در بسته مسولان بی جواب بماند؛ بلکه مدیریت جهادی این است که مدیر با یک روحیه جهادی خود به سراغ تولید و صنعت برود و با مشکلات آن ها آشنا شود.

تفاوت مدیریت جهادی ما با مدیریت رژیم بعث در این بود که سرداران ما خود در صف اول مبارزه قرار داشتند و به همین دلیل به شهادت می رسیدند ولی سردارن رژیم بعث در قرارگاه می نشستند و از دور کنترل می کردند و ما برای حماسه سازی به این گونه روحیه و مدیریت موفق نیاز داریم.

اقتصاد دانش بنیان، ظرفیتی بزرگ

 چرا ما باید هزار میلیارد معوقه بانکی داشته باشیم؟؟ این معوقات با مدیریت جهادی در اقتصاد منافات دارد و ۱۱هزار میلیارد تومان از این معوقات در اختیار ۲۳ نفر است که هیچ یک کار تولیدی نمی کنند و اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی باید در عرصه اصلاح ساختار بانک ها ورود پیدا کند.

سال قبل ۱۱ هزار میلیارد تومان واردات کشاورزی داشتیم و لازم است یک عزم ملی شکل بگیرد و این پول را به جای صادرات به کشاورز پرداخت و صرف رونق تولید ملی کرد.

سعید جلیلی

 از همان ساعات آغازی مراسم و پیش از آغاز سخنرانی سردار عروج ظرفیت سالن شریعتی تکمیل شد و جمعیت زیادی از دانشجویان تا پایان سخنرانی دکتر جلیلی پشت درهای سالن منتظر ماندند. استقبال دانشجویان از این برنامه به اندازه ای بود که راهروها و جایگاه سخنرانی مملو از دانشجویان شد و جمعیت زیادی ایستاده در سالن حضور داشتند. سر دادن شعار و شور و شوق دانشجویان هنگام ورود و سخنرانی دکتر جلیلی خاطرات انتخابات ریاست جمهوری را در اذهان زنده می کرد.

انتخاب سالن با ظرفیت کم و عدم پیشبینی مجریان دلیل اصلی ازدحام امروز و عدم ورود عده ای از دانشجویان به سالن بود.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.