اصفهان شرق

دستگاه قضایی با تخلفات وزارت نیرو برخورد قانونی کند

کدخبر: 165365
1397/01/20 در ساعت 13:11

به گزارش اصفهان شرق، حیدرعلی عابدی در خصوص وضعیت کم‌آبی در استان اصفهان و احتمال به صفر رسیدن ذخیره آب سد زاینده‌رود، اظهار کرد: مسئولان وزارت نیرو در این خصوص باید پاسخ‌گو باشند، چراکه اگر این وزارتخانه در سال گذشته برخورد منطقی با برداشت‌های بی‌رویه آب از سرشاخه‌های زاینده‌رود کرده بود و کار ساخت تونل بهشت‌آباد و تونل سوم را تکمیل کرده بود بدون شک چنین مشکلی نداشتیم.

وی با بیان اینکه کم‌آبی در کشور و استان اصفهان یک واقعیت تلخ است، گفت: کسانی که در کشور و استان مسئولیت دارند باید تمام تلاش خود را به کار بگیرند تا آب آشامیدنی مردم قطع نشود. هم‌اکنون آب آشامیدنی مردم اصفهان را در حاشیه زاینده‌رود با پمپ به باغ‌ها منتقل می‌کنند که حداقل باید جلوی این برداشت‌های بی‌رویه گرفته شود.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: دستگاه قضایی باید با تخلفات وزارت نیرو که در چند سال گذشته انجام داده است برخورد قانونی کند.

عابدی در پاسخ به این سؤال که آیا ممکن است ذخیره سد زاینده‌رود به صفر برسد، گفت: وقتی یک مقام رسمی کشور که دارای تخصص در بحث آب است این مطلب را بیان کرده است قطعاً احتمال وقوع چنین رخدادی وجود دارد. باید نمایندگان مجلس شکایت‌نامه‌ای علیه وزارت نیرو تنظیم کنند و به دستگاه قضایی ارائه دهند که چرا در پنج سال گذشته برنامه‌ریزی دقیقی وجود نداشته است که هم‌اکنون به این نقطه برسیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: استاندار اصفهان وارد عمل شده است و با مسئولان ذی‌ربط جلسه گذاشته است، اما باز هم وزارت نیرو شانه خالی کرده است، در حالی که وزارت نیرو مسئول است و باید پاسخگو باشد. این وزارتخانه باید تمام اختیارات قانونی خود را به کار گیرد و نگذارد مردم اصفهان و استان دچار کم‌آبی و بی‌آبی شوند.

انتهای پیام/خبرنگاران جوان