سرویس: غیر تولیدی 13:08 - یکشنبه 19 فروردین 1397

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان

بزرگ‌ترین معضل اصفهان زاینده‌رود است

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بزرگ‌ترین معضل اصفهان آب زاینده‌رود و زنده بودن آن است و در دو سفر رئیس جمهور همه شنیدیم که بر زنده بودن و جاری بودن زاینده‌رود تأکید شد.

به گزارش اصفهان شرق، فتح‌اله معین صبح امروز در نخستین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان در سال 97 اظهار کرد: در روز گذشته شاهد میزان مختصری بارندگی بودیم که همین میزان هم باعث نشاط و شادی مردم اصفهان شد.

وی افزود: 20 درصد از مسافران اصفهان را به عنوان مقصد سفر خود در ایام نوروز انتخاب کردند و علی‌رغم همه تلاش‌هایی که برای میزبانی هرچه بهتر از مسافران و گردشگران نوروزی شد اما به دلیل خشکی زاینده‌رود، انتظاری که برای حضور گردشگران در اصفهان داشتیم، محقق نشد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به کاهش بیش از 50 درصدی بارش‌ها در حوضه آبریز زاینده‌رود گفت: با توجه به وضعیت اسف‌بار سد زاینده‌رود، به نظر می‌رسد آب شرب و آشامیدنی اصفهان دچار بحران و خطر است اما با این حال همچنان برداشت غیر قانونی آب و به عبارتی سرقت آب در بالادست ادامه دارد که این امر تهدیدی برای تاریخ کشور است.

وی با بیان این که انتظار می‌رفت با یک تصمیم حکومتی مصوبات شورای آب اجرا شود، خاطرنشان کرد: باید تخصیص آب به حق‌آبه‌داران که از لحاظ شرعی و قانونی مستحق آن هستند، صورت گرفته و از برداشت‌های بی‌رویه آب جلوگیری شود؛ عدم اعمال مدیریت صحیح مصرف در حوضه آبریز زاینده‌رود به ویژه در بالادست باعث چنین بحرانی در زاینده‌رود شده است.

معین با تأکید بر این که مدیریت صحیح آبی که از آن دم زده می‌شود باعث شده تا ذینفعان اصلی آن از حق خود محروم شوند، اذعان داشت: بزرگ‌ترین معضل اصفهان آب زاینده‌رود و زنده بودن آن است و در دو سفر رئیس جمهور همه شنیدیم که بر زنده بودن و جاری بودن زاینده‌رود تأکید شد و رهبر معظم انقلاب نیز در بیانات خود با مردم اصفهان بر دائمی بودن جاری بودن زاینده‌رود تأکید کردند.

وی با اشاره به این که مردم اصفهان به عنوان کم‌تنش‌ترین مردم پس از انقلاب و همواره حامی و پشتیبان محکم انقلاب بوده‌اند، تصریح کرد: در خصوص تحقق بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمایت از کالای ایرانی، همه اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان تأکید بر این شعار داشته و معتقدند که چه در مصرف داخلی خود شورا و چه در فروشگاه‌های کوثر باید کالای ایرانی مصرف شود و تمام مجموعه رسانه‌ای شهرداری نیز برای تحقق این شعار تلاش خواهند کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان این که بزرگ‌ترین پروژه شهر اصفهان که برای تکمیل آن زمان زیادی تصور می‌شد به بهره‌برداری رسید، یادآور شد: خط یک مترو اصفهان افتتاح شده و هم‌اکنون قابل استفاده است که تاکنون نیز شاهد فعالیت 3 شیفته کارکنان در متروی شهر اصفهان بوده‌ایم.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.