اصفهان شرق

جاری شدن سیل و آب گرفتگی معابر در شهر حسن آباد/ تصاویر

کدخبر: 165244
1397/01/18 در ساعت 23:54

به گزارش اصفهان شرق، عصر امروز در اثر بارندگی شدید همراه با وزش باد در خیابان های شهر حسن آباد جرقویه سیل جاری و در بعضی از خیابان ها آب وارد خانه ها شد.

بیشترین آب گرفتگی در خیابان آزادی و محله دستجردوک بود، یکی از علت های آب گرفتگی در خیابان آزادی شیب نامناسب این جاده بوده که در زمان قدیم این مکان دارای شیب خوبی بود و هنگام بارندگی آب به راحتی از این مکان عبور می کرد ولی متأسفانه در زمانی که این خیابان آسفالت ریزی شد شیب آن نیز از بین رفت و هنگام بارندگی باعث آب گرفتگی می شود.

این موضوع هر ساله در این مکان مشکل ایجاد می کند ولی توجهی به آن نمی شود، این موضوع باید مورد توجه کادر فنی شهرداری قرار گیرد تا این مشکل حل شود، زیرا امروز در همین خیابان آب وارد یکی از خانه ها شده و خساراتی به وجود آورد.

در محله دستجرددوک نیز از زمان قدیم خندقی وجود داشت که آب حاصل از بارندگی در این خندق جمع می شد و سر ریز آن به طرف صحرایی که در مجاورت آن بود سرازیر می شد و از خسارت به منازل جلوگیری می کرد.

این خندق در سال های گذشته توسط شهرداری از حالت طبیعی خارج شد و اطراف آن را سنگ فرش کردند و الان وقتی آب در آن جمع می شود دیگر نمی تواند اضافی آن سرریز شود و این آب اضافی باعث خسارت به منازل اطراف می شود.

یکی از نکاتی را که شهرداری باید به آن توجه کند تا در این مواقع دچار بحران و خسارت نگردد این است که هنگام زیر سازی یا آسفالت کردن خیابان ها و کوچه ها به شیب خیابان و کوچه ها که از زمان قدیم وجود داشته است توجه شود که متأسفانه در نقاطی از شهر این اصول رعایت نشده است و همیشه باعث ایجاد مشکل می شود.

انتهای پیام/صاحب نیوز