اصفهان شرق

جلوی برداشت 250 میلیون متر مکعب آب از زاینده‌رود گرفته شود/ توزیع آب عادلانه باشد

کدخبر: 165171
1397/01/18 در ساعت 13:14

به گزارش اصفهان شرق، حسینعلی حاجی دلیگانی در تشریح جلسه استانداری اصفهان با کشاورزان اظهار کرد: این جلسه در مجموع در نوع خود جلسه امیدوارکننده‌ای برای شروع حرکت جدیدی برای رفع مشکل آب در استان اصفهان بود.

وی افزود: در ابتدا استاندار گزارشی را از اقدامات انجام‌شده داد و بعد از آن هم اطلاعاتی در رابطه با وضعیت آب شرب استان و میزان بارندگی و میزان آورد آب از حدود 50 سال گذشته به این طرف ارائه شد و مورد نقد و بررسی قرار گرفت، در ادامه نیز نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و دو نفر از نمایندگان صنف کشاورزان صحبت کردند.

نماینده مردم شاهین‌شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که در مجموع چند نکته مورد تأکید واقع شد، گفت: یک مسأله این‌ که به هر حال واقعیت این است که میزان بارش‌ها در استان اصفهان نسبت به سال گذشته به کمتر از نصف رسیده است، بنابراین آورد رودخانه آورد کمی است.

وی خاطرنشان کرد: از طرفی صحبت شد که در زمینه توزیع آب در بین استان‌های اصفهان، یزد و چهار محال و بختیاری بر اساس عدالت حکم شود که اگر چنان که آب کشاورزی یا آب شرب استان اصفهان قطع شد، جلوی برداشت استان بالادست هم که در حال حاضر روزانه 250 میلیون متر مکعب آب از زاینده‌رود برداشت می‌کند، گرفته شود و اگر قرار است آب نباشد باید برای استان‌های یزد و چهار محال و بختیاری هم نباشد و برای مصارف دیگر هم از جمله کشاورزی برداشتی صورت نگیرد.

حاجی‌دلیگانی همچنین اذعان داشت: نکته دیگری که در جلسه استاندار با کشاورزان مطرح شد، آغاز به کار پروژه سد تونل سوم کوهرنگ با اقدامات صورت گرفته بود، ابراز امیدواری می‌شود که شرکت برنده شده در مناقصه ظرف دو تا سه سال این پروژه را به اتمام برساند.

وی با اشاره به این‌که مطلب مطرح شده بعدی موضوع تأمین آب شرب بود، تصریح کرد: اگر وضعیت بارندگی به همین میزانی باشد که تا الآن بوده است و آب از جای دیگری هم تأمین نشود چه بسا تا اوایل مرداد ماه دیگر آبی برای مصرف شرب نداشته باشیم و استان از این جهت هم با مشکل مواجه شود.

نماینده مردم شاهین‌شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی در رابطه با تجمعی که گفته شده فردا برگزار می‌شود، عنوان داشت: تجمع باید بر اساس قانون برگزار شود اگر مجوز قانونی دارند برگزار کنند در غیر این صورت تا زمانی که مجوز نگرفته‌اند باید صبوری کنند و کاری خلاف قانون انجام ندهند.

وی در ادامه اضافه کرد: این طور که شب گذشته در جلسه عنوان شد همه مسؤولان خصوصاً استاندار به عنوان نماینده عالی دولت و همچنین نمایندگان مردم مجلس شورای اسلامی با هم عهد بستند که موضوع تأمین آب استان را با جدیت، وحدت کلمه و به دور از سلایق و جهت‌گیری‌های سیاسی در راستای اصل خدمت به مردم دنبال کنند.

حاجی‌دلیگانی در رابطه با فیلترینگ تلگرام عنوان کرد: معتقد هستیم که باید سیستم هر پیام‌رسانی که قرار است اطلاعاتی از تک‌تک مردم شریف کشور وارد آن شود، در داخل بوده و قابلیت کنترل در داخل کشور را داشته باشد.

وی در رابطه با علت لزوم وجود سِرور پیام‌رسان‌ها در داخل کشور تصریح کرد: یکی از دلایل سوءاستفاده‌های کشورهای خارجی از اطلاعات شخصی افراد است، همچنین پیام‌رسان‌های خارجی کم‌کم روحیه و رفتار مخاطبان این شبکه‌ها مطابق خواسته‌های کشورهای خارجی شکل داده می‌شود و افراد از سبک زندگی ایرانی جدا شده و کم کم بر فرهنگ ما اثر می‌گذارد، همچنین وقتی اطلاعات لو برود باعث ایجاد نگرانی‌هایی در خانواده‌ها می‌شود.

انتهای پیام/فارس