سرویس: تولیدی » گزارش میدانی 13:00 - شنبه 23 فروردین 1393

گزارش اصفهان شرق و انتظار کشاورزان بر اجرای مصوبات:

همه چیز درباره سفر وزیر نیرو به اصفهان

مسئولین با دست پر به اصفهان آمدند و لیکن آنچه می بایست مورد توجه جدی قرار گرفته شود تحقق انتظار کشاورزان زحمت کش شرق اصفهان در اجرایی شدن مصوبات سفر وزیر نیرو به اصفهان می باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شر ق اصفهان: آنچه که 19 فروردین 93 محقق شد ختمی بر ابهام آمدن وزیر نیرو به اصفهان بود، سفری که انتظار کشاورزان در پیگیری مستمر مسئولین کشوری و محلی را پایان داد و مقدمه ای بر عزم جدی مسئولین در اجرای مصوبات مطرح شده در راستای جلسه وزیر بود.

وزیر نیرو به اصفهان آمد

thumbnail.aspx

حمید رضا چیت چیان در جمع نمایندگان کشاورزان گفت: حقابه داران از زاینده رود در اولویت اول ما هستند و در راستای استفاده از این حوزه مدیریت واحدی در زاینده رود انجام شد و سیستم کنترلی در سراسر مسیر زاینده‌رود قرار داده می‌شود که برداشت غیر مجاز از زاینده‌رود را کنترل کند و فقط تمام بهره‌بردارانی که مجوز و پروانه بهره‌برداری دارند از آن استفاده کنند.

وی با اشاره به میزان خسارت  داده شده به کشاورزان اضافه کرد:‌ علاوه بر اینکه کشاورزان خسارات زیادی در سال‌های اخیر می‌دیدند سال گذشته ۷۰ میلیارد تومان برای جبران خسارت به کشاورزان اختصاص پیدا کرد اما ۵۰ درصد این میزان به صورت نقدی و ۵۰ درصد در پروژه‌های جاری جبران می‌شد که امسال دولت تصمیم گرفت حدود ۷۰ میلیارد تومان را برای خسارت کشاورزان اختصاص دهد.

وی در راستای جبران خسارت به کشاورزان قول خسارت ۳ میلیون تومانی را به کشاورزان داد.

پوششی از یک سفر

پوشش خبری کاملی بر آمدن وزیر نیرو به اصفهان صورت گرفت تا مصوبات کشاورزان را به خوبی بازتاب دهد و گامی در جریان اجرای خواسته ها و دیدگاه های چند ساله ی کشاورزان حوزه ی آبریز زاینده رود باشد.

در این راستا و جهت ارائه نظرات در رابطه با این سفر و نتایج حاصل در راستای مصوبات پیش رو در حوزه آبریز زاینده رود بر آن شدیم تا گفتگویی در راستای برآورد نظرات و نتایج حاصل از این جلسه از دلسوزان مسائل پیش روی کشاورزان شرق اصفهان داشته باشیم.

امام جمعه ورزنه

حجت الاسلام حمید رضا صادق زاده امام جمعه ورزنه با ابراز امیدواری در راستای آمدن وزیر نیرو به اصفهان و بیان خواسته های 10 ساله ی کشاورزان در اجرای مصوبات مطرح شده در جلسه، را مفید دانست و اظهار داشت: مهم ترین مصوبه ی این جلسه که تحقق مثبت بر انتظار کشاورزان دارد آب آوری تونل اول کوهرنگ، چشمه دیمه و لنگان و تعلق آن به کشاورزان حوزه آبریز زاینده رود بود که بیان خواسته ها و دید گاهها ی چند ساله ی کشاورزان در اجرای مصوبات می باشد.

وی دستاوردهای شورای عالی آب در خصوص زاینده رود را خوشایند خواند و افزود: دستاوردهای شورای عالی آب که به همت استاندار اصفهان انجام گرفت یک اتفاق بی نظیر و خوشایند در اجرای احیای زاینده رود می باشد و کمال تشکر را از اقدام به هنگام استاندار اصفهان داریم.

صادق زاده نظر مردم را نسبت به صحبت های وزیر نیرو مثبت عنوان کرد.

حسن محسنی اژه ای رییس هیئت مدیره نظام صنفی شهرستان اصفهان در ادامه این گزارش با اشاره به سفر وزیر نیرو این جلسه را در جهت فعالیت ها در رساندن آب به زاینده رود مفید خواند و بیان نمود: تأسیس صندوق تأمین خسارت کشاورزان جهت واریز مبالغی از بودجه دولت و صنایع بزرگ آب بر براساس مقدار استفاده از سهم آب حقابه داران حوزه آبریز زاینده رود از مصوبات مهم سفر وزیر بود.

وی کنترل بر برداشتهای بی رویه از زاینده رود و هماهنگی شهرستان بالا دست و شرق اصفهان را از عناوین خوب و تاثیر گذار جلسه ی وزیر نیرو عنوان کرد.

در این راستا و طرح مصوبات وزیر نیرو در جمع نمایندگان کشاورزان نتایج خوبی عنوان شد و نگاه دوباره ای را بر احیای زاینده رود توسط مسئولین سبب ساخت تا راه چاره ای بر خاموشی برق سبزی زمین کشاورزی و ریزگردهای تالاب گاوخونی باشد ولی نباید برخی مسائل را نادیده گرفت.

در راستای این گزارش دکتر بصیری مسئول کمیته آب اتاق بازرگانی به خبرنگار اصفهان شرق گفت: جلسه وزیر نیرو مصوبات خوبی را در شورای مرتبط داشت ولی برخی مسائل نادیده گرفته شد و از آن جمله می توان به نبود زمانبندی درست در مصوبات و اینکه تا چه موقعی طرح ها توسط مسئولین مربوطه اجرا می شود اشاره داشت و لیکن می بایست برنامه زمانبندی مشخصی برای کشاورزان داشته باشیم و تکلیف کشاورزان در زمان تر سالی و خشکسالی مشخص باشد.

وی از دولت خواست تا با ارائه برنامه دقیق به کشاورزان درباره میزان رها سازی آب در هر فصل سال امکان برنامه ریزی را برای کشاورزان فراهم کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان با توجه به قدم های مثبت و رو به جلوی وزیر و مسئولین استانی افزود: پذیرش و تحویل حقابه ها و تحویل به حقابه دار، منوط به اجرایی شدن مصوبات توسط مسئولین مربوطه در راستای پیگیری مشکلات، مناسب و ضروری است.

حقابه را به رسمیت شناختیم درعمل نشان دهیم

جلسه تمام شد و مسئولین مربوطه نظرات خود را در راستای جلسه وزیر نیروعنوان کردند و حال آنچه در برآورد سفر وزیر عنوان شد مصوباتی خوب و مناسب البته با عزم و پشتکار جدی در عملیاتی کردن آن می باشد. پرداخت صد در صد خسارت خشکسالی تا آب پاییزه به کشاورزان می بایست با فکری عمیق در جهت افزایش راندمان کشاورزی در شرق اصفهان  باشد که عمل و نتیجه حاصل در حل مشکل را به هم مرتبط  کند.

30388782-1265487

کشاورزان و وعده وزیر نیرو

نمایندگان کشاورزان به درستی و با دیدی نکته بین جلسه وزیر را دنبال کردند و در این راستا می بایست کشاورزانی که به رای خود نماینده ای را برگزیدند تا دردش را دیده و در صدد درمان برآید در جهت کشت پاییزه و نگاه اعتماد به سفر وزیر و تحقق وعده صبر کنند تا قانونمندی خود را در راستای حقابه دار بودنش به اثبات برسانند.

بار تکلیف را ادا کنیم

مصوبات بیان شد و وزیر با دست پر برای بیان مصوبات آمد. مصوباتی که عملیاتی بودن آن اثرات مثبتی را بر حوزه آبریز زاینده رود می گذارد و این بار صنعت، جهاد کشاورزی، استاندار و نمایندگان کشاورزان که صحبت ها را به درستی رصد کردند با عزمی جدی قدم بردارند تا کشاورزانی که از بیرون، جلسه را دنبال کردند در زمین و زندگی خود نتیجه عمل مسئولین را مشاهده کنند.

 

همچنین بخوانید:

6 نظر در مورد “همه چیز درباره سفر وزیر نیرو به اصفهان”

  1. دلسوز گفت:

    امیدواریم تا وزیر و مسئولانی که در این گزارش شرکت کردند با قوت بیشتر و در راستای آرامش شرق اصفهان گام بردارند…

  2. کشاورز گفت:

    کشاورزان همیشه چشمشان به خدا و رحمتش و همچنین مدیریت صحیح مسئولین می باشد.
    مسئولین هم می بایست توجه داشته باشند که همه ما در مشکل به سر می بریم و زمین های ما خشک شد.
    نگذارید با بی توجهی زندگی مان خشک شود…….

  3. صابر گفت:

    گزارش خوبی را تهیه کردید اما ای کاش مسئولین هم همیشه نظاره گر سخنشان بودند تا وعده ای که دادند فراموش نشود…
    دلسوزان شرق اصفهان در این گزارش خیلی خوب مشکلات را دیدند و امیدواریم تا همیشه مثل امروز و پر قوت کار را دنبال کنند..

  4. نقد گفت:

    دست مریضا، خیلی به جا و عالی بیان شد

    حالا نوبت آنهایی است که قول دادن و مصوبه تقدیم مردم کردند

  5. سلمان گفت:

    خیلی خوب بود، ولی ای کاش بیشتر اون نیازهایی که هنوز برطرف نشده را هم می گفتید.

    ولی در کل دست نمایندگان ما درد نکنه انشالله به همین اکتفا نکنند و در اجرا همینطور که گفته اند قدم بردارند.

  6. باد صبا گفت:

    خوب بود شما که عکس کشاورز زحمت کش را گذاشتید از اون کشاورزای آسیب دیده تو زمان خشکسالی هم گفتگو می گرفتید……..

    شما اگه به فکر کشاورزید ازشون صحبت بخواهید تا بگویند از بی آبی هاشون و همتی که در زمین خشک داره خاک می خوره….

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.