سرویس: تولیدی » خبر پوششی 16:04 - جمعه 17 فروردین 1397

امام جمعه ورزنه:

دولت باید به کشاورزی و کشاورزان اهتمام جدی داشته باشد/ لزوم حمایت از تولید داخلی

امام جمعه ورزنه گفت: دولت باید به کشاورزی و کشاورزان اهتمام جدی داشته باشد و امنیت روحی و اجتماعی و شغلی آنها را برگرداند و باید آینده نگری کند.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام اسماعیل شامحمدی امام جمعه ورزنه، ظهر امروز در جمع نمازگزاران در محل مسجد جامع  ضمن دعوت به تقوای الهی اظهار داشت: در اثر هواهای نفسانی و وسوسه های ابلیس انسان ها دچار گناه و نافرمانی می شوند که باید به خدا برگردند و توبه کنند و تقوای الهی پیشه خود سازد.

وی در ادامه به ماه پر فیض رجب اشاره و افزود: ماه رجب ماه استغفار و دعا و التجاء به درگاه خداوند متعال است و در روایات ائمه معصومین (ع) ماه رجب ماه خدا نام گرفته است در این ماه و در دعاهای این ماه به اوج رحمت خدا اعتراف می کنیم، بخاطر اینکه وسعت عطای نعمت های خود را با اعمال کم و بی ارزش بنده ها مقایسه نمی کند خداوند متعال معامله گری نمی کند و اگر هم معامله گری کند همانند مانیست که معامله پایاپای کند خداوند اعمال کم را می گیرد و در مقابل نعمت های زیاد خود را به ما عطا می کند.

امام جمعه ورزنه تصریح کرد: خداوند متعال بدون درخواست نعمت های خود را به عطا می کند و به اولیاء خود و به غیر از اولیاء خود نیز عطا می کند و در این ماه عزیز که ماه تضرع است باید از خدا بخواهیم و در دعاهای این ماه ائمه معصومین (ع) ما را به درخواست از خدا سفارش می کنند که دعا به فرموده پیامبر باعث می شود که قضا و قدر خداوند را هم تغییر دهد به شرط استجابت آن دعا و دعایی مستجاب می شود که با گناهان حبس نشود و سبب اجابت دعاها دوری از گناهان فردی و اجتماعی است و خصوصا گناهان اجتماعی که اثر بسیار زیاد و مخربی را دارد.

حجت الاسلام شا محمدی امام جمعه ورزنه، در خطبه دوم  ضمن تسلیت شهادت امام موسی کاظم(ع) اظهار داشت: ایام شهادت امام موسی کاظم را در پیش داریم که از خداوند متعال می خواهیم ما را در مسیر اهلبیت قرار دهد و راه و منش زندگی این بزرگواران را سرلوحه زندگی خود دهیم و همه مشکلات جامعه اسلامی را به حق اهلبیت مرتفع نماید.

 خطیب جمعه ورزنه به سخنرانی مقام معظم رهبری در اول سال اشاره و تصریح کرد: نسخه شفا بخش برون رفت از مشکلات کشور خودباوری و روی پای خود ایستادن، عدم اتکا به خارج از کشور و خصوصا بیگانگان و حمایت از تولید ملی است باید همه مردم و خصوصا مسئولان با همدلی از تولید ملی حمایت کنند و از اتکا به جنس خارجی بپرهیزند.

حجت الاسلام شامحمدی اظهار کرد: متاسفانه علی رغم توصیه رهبر انقلاب و بزرگان و علماء به حمایت از تولید داخل در سال 96 بیشترین واردات را داشته ایم که دولت باید به این مسئله بسیار مهم توجه بیشتری کند و از اتکاء به خارج و واردات اجناسی که در کشور تولید می شود به جد جلوگیری و پرهیز نماید.

وی در ادامه به اهمیت خرید اجناس ایرانی اشاره و بیان داشت: اگر حمایت از تولید داخلی کردیم مشکلات اقتصادی کشور مرتفع خواهد شد و توصیه می کنیم هرگاه به فروشگاه برای خرید می روید بگردید وجنس ایرانی را پیدا کنید وخرید کنید .

 حجت الاسلام شا محمدی به مشکلات کشور اشاره وافزود: مشکل کشور ما این است که مسئول مبارزه با قاچاق کالا خود کالای قاچاق وارد کشور می کند و مسئول مبارزه با مفسدین اقتصادی یا خود مشکل اقتصادی دارد ویا از نزدیکان آن شخص مفسد اقتصادی است باید رئیس جمهور در انتخاب این مسئولین دقت داشته باشد.

امام جمعه ورزنه به همه مسئولین در حمایت از تولید ملی توصیه  کردند و افزودند: از همه مسئولین می خواهیم که هرچه اجناس خارجی در ادارات برای کارهای خود دارند را در صورت وجود اجناس مشابه ایرانی آن به اجناس داخلی مبدل کنند ومسئولین وادارات باید از خود شروع کنند تا شعار حمایت از تولید ملی تحقق یابد وبدانیم که اگر تقاضا برای تولید ملی زیاد بشود مطمئنا تولید کننده هم کیفیت کالاهای خود را بالا خواهد برد.

حجت الاسلام شامحمدی به مباحث کشاورزی اشاره و اظهار داشت: دولت باید به کشاورزی و کشاورزان اهتمام جدی داشته باشد و امنیت روحی و اجتماعی و شغلی آنها را برگرداند و باید آینده نگری کند و کاری عمیق در راستای آب وکشاورزی انجام دهد بردن آب کارون به اصفهان و از اصفهان به یزد وکرمان کار عاقلانه ای نیست همانطور که شاهد انتقال آب از اصفهان به استان های دیگر هستیم وزاینده رود را به واسطه همین کار اشتباه وضعف مدیریت خشکاندندباید از این کار تجربه بگیریم ودوباره دچار این کار اشتباه نشویم اگر مسئولان اقدام جدی نکردند بلای زاینده رود به سر بقیه رودهای کشور همچون کارون خواهد آمد.

امام جمعه ورزنه به روایتی از امام علی(ع) اشاره وافزود: حضرت علی (ع) فرمودند هرگز دردی را که از باز کردن آن عاجز می شوید بر روی خود نبندید مسئولین این روایت و فرموده مولا علی (ع) را آویزه گوش وعمل خود کنند وتجربه اشتباه خشکاندن زاینده رود با انتقال آب آن به جاههای دیگر را دوباره تکرار نکنند که به بن بست برسند و مسئولان فکری جدی وعمیق داشته باشند و آینده نگر باشند که عاقل ترین افراد آینده نگر ترین مردم هستند.

وی تصریح کرد: از اقدامات استاندار و مسئولین استانی تشکر می کنیم ولی باید از سطحی نگری بپرهیزند و از کشاورزان عزیز هم می خواهیم با پیگیری به جد مطالبات بحق خود مواظبت کنند که دشمنان نظام این مطالبه گری را به انحراف بکشند

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.