اصفهان شرق

سرطان؛ ارمغان تلخ استفاده از اسپری‌های ضد عرق

کدخبر: 165095
1397/01/17 در ساعت 17:15

به گزارش اصفهان شرق، کارشناسان دانشگاه ملبورن استرالیا با پژوهش برروی بیش از ۱۱۰۰ نفر داوطلب دریافتند استفاده از اسپری‌های ضدتعریق می‌تواند سبب ابتلای افراد به بیماری هایی همچون میگرن، حملات آسم و مشکل‌های پوستی در افراد شود.
این پژوهش همچنین نشان می‌دهد این اسپری‌ها می‌توانند سبب ابتلای بانوان به سرطان سینه و دگرگون شدن بافت سینه و شبیه سازی اثر هورمون استروژن در بدن آن‌ها شوند.

کارشناسان عامل سرطان زایی دئودورانت‌ها را در ترکیب نمک آلومینیوم موجود در آن‌ها می‌دانند که بر بدن اثر‌های منفی می‌گذارد.

از جمله دیگر عارضه‌های استفاده از این ترکیب شیمیایی بروز واکنش هایی مانند حساسیت پوستی، کهیر و اگزما، احساس گرما و افزایش دمای بدن به دلیل مسدود شدن غدد تعریق بدن، سوختگی و سوزش پوست و نیز آسم به دلیل استشمام بوی عطر ناشی از این محصول است.

کارشناسان توصیه می‌کنند افراد به ویژه بانوان با سابقه سرطان سینه یا دارا بودن عضو مبتلا به این بیماری در خانواده از استفاده از ضد تعریق‌ها خودداری کنند، زیرا می‌تواند زمینه ساز ابتلا به سرطان سینه و یا غدد لنفاوی شود.

در سال‌های اخیر استفاده از دئودورانت و ضد تعریق به شدت درمیان آقایان متداول شده است و با توجه به دگرگونی‌های هورمونی در بدن آن‌ها و میزان بیشتر تعریق به نسبت بانوان استفاده از این محصول میان آن‌ها رواج فراوان پیدا کرده است.

اما استفاده از این محصول در آقایان نیز می‌تواند سبب واکنش‌های پوستی، مشکل در عملکرد غدد درون ریز و حمله‌های آسم شود.

تعویض زودهنگام لباس‌ها در هوای گرم، استحمام زود به زود با میزان آب استاندارد، استفاده از شامپو‌های مناسب، مصرف میزان کافی آب، استفاده از لباس‌های نخی و اجتناب از پوشیدن لباس‌های تهیه شده از مشتقات نفتی و نایلونی، مصرف میوه و سبزیجات فراوان همگی سبب جلوگیری از تعریق بیش از اندازه و ایجاد بوی نامطبوع می‌شود.

راه‌های دیگری هم برای کمک به افرادی که دچار تعریق زیاد هستند وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به مصرف برخی دارو‌ها و یا تزریق مواد دارویی مسدود کننده ترشح غدد تعریق اشاره کرد.

انتهای پیام/خبرنگاران جوان