سرویس: غیر تولیدی 21:19 - پنجشنبه 16 فروردین 1397

نایب رئیس شورای شهر اصفهان:

عرضه کالاهای خارجی در بازارهای کوثر اصفهان ممنوع شد

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بر اساس تصمیم شورای اسلامی شهر اصفهان مقرر شد تا بازارهای روز کوثر که شهرداری متولی آن‌هاست نیز تنها اجناس داخلی عرضه کرده و از عرضه اجناس خارجی خودداری کنند تا بیشتر روی عرضه تولیدات داخلی تمرکز صورت گیرد.

به گزارش اصفهان شرق، علیرضا نصراصفهانی اظهار کرد: بخش عمده‌ای از مشکلات اقتصادی به دلیل عدم استفاده از کالای ایرانی و تولیدات داخلی کشور است.

وی افزود: شعار امسال یکی از شعارهای اساسی است که اگر مورد توجه قرار گیرد می‌تواند بخشی از مشکلات اشتغال را ساماندهی کند و اعتماد به نفس تولیدکنندگان داخل را افزایش دهد؛ حمایت از تولید ملی کارخانه‌جات در آستانه ورشکستگی را نجات خواهد داد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: کشورهایی که در دنیا به استقلال اقتصادی رسیده‌اند مسیر حمایت از تولید داخل کشور خود را طی کرده‌اند و به تولیدکنندگان خود اعتماد کرده‌اند؛ البته آنان کیفی‌بخشی به تولیدات را هم در نظر داشته تا علاوه بر تأمین نیازهای داخلی خود، محصولات خود را به دیگر کشورهای جهان نیز صادر کنند.

* تولیدکننده داخلی کیفیت را افزایش دهد

وی با بیان این‌که بهبود کیفیت تولید داخل نیازمند صبر، مقاومت و همراهی مردم است، خاطرنشان کرد: تولیدکنندگانی که انتظار دارند مردم به سمت تولیدات داخلی بروند نیز باید روی کیفیت محصولات خود کار کنند و آن را ارتقا دهند.

نصر اصفهانی اذعان داشت: تولیدات داخل به لحاظ کیفیت و قیمت به سختی می‌توانند به تولیدات خارجی رقابت کنند اما با صبوری و سعه صدر مردم این مشکلات قابل حل است؛ ممکن است برای خرید یک کالای ایرانی مجبور شویم پول بیشتری پرداخت کنیم اما این کار در حمایت از تولیدکننده و کالای ملی بسیار مؤثر است و آینده بهتری را برای کشور رقم می‌زند.

وی با اشاره به برنامه‌های شورای شهر و شهرداری اصفهان در راستای تحقق شعار سال 97 و حمایت از تولیدات داخلی تصریح کرد: نخستین دستور کار جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان در سال 97 بررسی ابعاد شعار سال و چگونگی حمایت از تولد داخل بود.

* ممنوعیت عرضه کالاهای خارجی در بازارهای کوثر اصفهان

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان عنوان داشت: غالب خریدهای شهرداری و شورای شهر اصفهان برای امور جاری باید از تولیدات داخلی تأمین شود؛ همچنین برای پروژه‌های شهرداری تا آنجا که ممکن است باید از اقلام ایرانی استفاده شود.

وی اضافه کرد: بر اساس تصمیم شورای اسلامی شهر اصفهان مقرر شد تا بازارهای روز کوثر که شهرداری متولی آن‌هاست نیز تنها اجناس داخلی عرضه کرده و از عرضه اجناس خارجی خودداری کنند تا بیشتر روی عرضه تولیدات داخلی تمرکز صورت گیرد.

نصر اصفهانی با بیان این که شهرداری اصفهان ظرفیت بالایی برای حمایت از تولید داخل دارد، ابراز داشت: وقتی بودجه‌ای به میزان 3 هزار میلیارد تومان برای شهرداری اصفهان در نظر گرفته شده بدین معناست که ظرفیت زیادی برای حمایت از کالای ایرانی وجود دارد.

* ظرفیت رسانه‌های شهرداری در جهت تبلیغ کالای ایرانی

وی تأکید کرد: اگر بخشی از بودجه شهرداری اصفهان که برای تأمین حقوق پرسنل شهرداری است صرف خرید اجناس داخلی برای تأمین اقلام خانواده کارکنان شهرداری شود، می‌توان قسمت زیادی از بودجه شهرداری را به سمت خرید کالاهای ایرانی سوق داد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تأکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای شهرداری اصفهان برای تشویق مردم به خرید کالای ایرانی یادآور شد: 4 رسانه‌ای که در اختیار شهرداری اصفهان است می‌تواند ظرفیت بسیار خوبی برای تبلیغ کالاهای ایرانی باشد.

وی در پایان متذکر شد: شورای اسلامی شهر اصفهان باید با برگزاری نشست‌های مشترک میان سازمان صنعت، معدن و تجارت و همچنین اتاق اصناف، سیاست‌گذاری‌های شهر اصفهان را براساس حمایت از تولید داخل تعیین کند.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.