سرویس: فرهنگی 21:14 - پنجشنبه 16 فروردین 1397

رئیس حوزه علمیه اصفهان

توصیه‌های آیت‌الله مظاهری برای ‌حفاظت از میراث فرهنگی

رئیس حوزه علمیه اصفهان گفت: امروز جهانیان اصفهان را به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی می‌شناسند، بنابراین همگی باید تلاش کنیم تا میراث فرهنگی اصفهان را آن گونه که هست حفاظت کرده و به واسطه آن به توسعه گردشگری بپردازیم.

به  گزارش اصفهان شرق، آیت‌الله حسین مظاهری در دیدار مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان اظهار داشت: امروزه همه جهانیان به میراث فرهنگی خود اهمیت می‌دهند، زیرا میراث فرهنگی سند هویت هر جامعه‌ای به شمار می‌رود.

وی افزود: امروز جهانیان اصفهان را به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی می‌شناسند، بنابراین همگی باید تلاش کنیم تا میراث فرهنگی اصفهان را آن گونه که هست حفاظت کرده و به واسطه آن به توسعه گردشگری بپردازیم.

رئیس حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: امروزه یکی از مشکلات میراث فرهنگی کمبود بودجه و اعتبار لازم است، بنابراین همگی ما موظف هستیم تا با حمایت از میراث فرهنگی و مسئولان آن زمینه حفاظت و پایداری میراث فرهنگی را فراهم آوریم.

وی با اشاره به این‌که ابنیه‌ای همچون مسجد جامع و کاخ عالیقاپو بخش لاینفکی از میراث فرهنگی ما ایرانیان است، تصریح کرد: امید می‌رود تا مسئولان میراث فرهنگی با رعایت اعتدال در حفاظت از میراث فرهنگی بتوانند مشکلات بسیاری از مردم به ویژه آنانی که دارای خانه‌های قدیمی بوده و استطاعت نگهداری و حفاظت از این خانه‌ها را ندارند نیز حل کنند.

آیت‌الله مظاهری ابراز امیدواری کرد روزی فرا برسد که میراث فرهنگی ما بدون دغدغه مالی حفاظت شود و مردم ایران از پرتو میراث فرهنگی، پیشینه فرهنگی خود را فراموش نکنند.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.