سرویس: غیر تولیدی 10:45 - پنجشنبه 16 فروردین 1397

نماینده مردم اصفهان

رویکرد مناطق آزاد «واردات» است نه «صادرات»/ فشار دولت در «رشد قارچ‌گونه» مناطق آزاد

نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه با فشار دولت مناطق آزاد روز به روز به صورت قارچ‌گونه در حال رشد هستند، گفت: در تمام دنیا استراتژی مناطق آزاد صادرات‌محور است، ولی متأسفانه در ایران مبتنی بر رویکردی کاملاً وارداتی است.

به گزارش اصفهان شرق، حسن کامران اظهار داشت: در تمام دنیا استراتژی مناطق آزاد صادرات‌محور است، ولی متأسفانه در ایران نه تنها رویکردی صادراتی دنبال نمی‌شود بلکه استراتژی مبتنی بر رویکردی کاملاً وارداتی است؛ از سوی دیگر در سراسر دنیا هنگامی که اجناسی را صادر می‌کنند برای تشویق از مالیات معاف می‌شوند ولی در ایران این شرایط کاملاً برعکس است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از سویی دیگر با فشار دولت مناطق آزاد روز به روز به صورت قارچ‌گونه در حال رشد هستند و هم‌اکنون لایحه تأسیس چند منطقه آزاد در کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح شده ‌است، گفت: برای تحقق شعار سال می‌طلبد که دولت و مجلس به صورت جدی با این مسئله مبارزه کرده و از حرف و قول‌های بیهوده صرف‌نظر کنند.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس با بیان اینکه معطوف شدن اجرای شعار سال به چاپ پوستر و برگزاری همایش از چالش‌های مهم پیش‌رو است، تصریح کرد: کوچک‌ترین کاری که مسئولان ما می‌توانند در تحقق شعار سال انجام دهند پوشیدن کت و شلوار ایرانی است.

وی ادامه داد: در حالت کلی اگر مسئولان ما نتوانند نحوه پوشش خود و خانواده را کنترل و از اجناس ایرانی مصرف کنند چگونه می‌توانند در سیستم اداری مریض کشور فعالیتی پیرامون تحقق شعار سال انجام دهد.

کامران با بیان اینکه مسئولان در زندگی شخصی خود استفاده از کالای ایرانی را باید مورد توجه قرار دهند، تصریح کرد: به عنوان مثال، مسئولان حتی باید به مارک خودکارهای خود توجه کنند و استفاده از خودکار یا روان‌نویس خارجی را زمینه شرم و خجالت خود حساب کنند.

وی ادامه داد: از سویی دیگر با وجود اینکه کفش تبریز و اصفهان بهترین کیفیت را در مقایسه با کفش خارجی دارد ولی بازهم همانگونه که مشاهده می‌شود به دلیل عدم وجود نظارت کافی از سوی مجلس بر گمرک‌ها و مبادی ورودی کشور بازار کفش ایرانی در اختیار جنس بی‌کیفیت چینی قرار گرفته‌ است؛ به همین دلیل برای تحقق شعار سال باید روی گمرک‌ها نظارت کافی صورت گیرد.

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی پیرامون نقش مردم در تحقق شعار سال، تصریح کرد: مردم باید این نکته را مورد توجه قرار دهند که مارک یک جنس خارجی دلیل بر کیفیت بالای آن جنس نیست و همین رفتار سبب شده که گاهی مشاهده می‌شود جنس داخلی به دلیل عدم توجه مردم به خارج منتقل و با نصب مارک خارجی دوباره به کشور وارد شده تا مورد توجه مردم قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مردم باید توجه داشته باشند که خرید کالای ایرانی یعنی توجه و حمایت از جوانان مشغول به کار در تولیدی‌ها، گفت: فرهنگ مردم خواه ناخواه به مسئولان نیز سرایت می‌کند، از این رو می‌تواند این امر زمینه فراگیر شدن و فرهنگ‌سازی استفاده از کالای داخلی شود.

کامران با بیان اینکه مردم در هنگام خرید باید فقط کالای داخلی را بخرند، گفت: حتی در شرایطی که کالای مورد نظر مشابه داخلی نیز ندارد می‌توانند با عدم خرید جنس خارجی از خروج ارز جلوگیری کنند؛ در حالت کلی مردمی که در میدان‌های جنگ آنچنان بر دهان دشمن زده‌اند می‌توانند با خرید اجناس داخلی بار دیگر توطئه جنگ اقتصادی دشمنان را خنثی کنند.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.