اصفهان شرق

فیلتر کردن تلگرام به صلاح کشور نیست/ لزوم کار تخصصی در زمینه فضای مجازی

کدخبر: 164994
1397/01/16 در ساعت 09:30

به گزارش اصفهان شرق، سمیه محمودی در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان با اشاره به موضوع فیلتر شدن پیام‌رسان تلگرام در کشور با بیان این‌که دنیا به سرعت در حال پیشرفت است و بیشتر کارها در حال حاضر از طریق فضای مجازی انجام می‌شود، اظهار کرد: در چند سال گذشته اگر پیش‌بینی این شرایط را می‌کردند و یک پیام‌رسان خوب در حد تلگرام در کشور طراحی می‌شد امروز نباید مردم به تلگرام روی بیاورند.

وی افزود: چند سال است که مردم از تلگرام استفاده می‌کنند و این‌که بخواهیم به یک باره تلگرام را فیلتر کنیم، صحیح نیست.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که اگر یک پیام‌رسان خوب در حد تلگرام داشته باشیم مردم به صورت خودجوش از آن استقبال می‌کنند، اذعان داشت: فضای مجازی را باید در کل کشور در نظر گرفت، در آینده‌ای نزدیک دولت و مجلس تحت تأثیر فضای مجازی قرار خواهند گرفت و جهان به این سمت می‌رود و باید در این راستا فرهنگ‌سازی و همگام‌سازی کنیم.

وی با تأکید بر این‌که فیلتر کردن تلگرام به صلاح کشور نیست، گفت: تنها در صورتی می‌توان تلگرام را محدود کرد که یک پیام‌رسان داخلی با قدرت بالا طراحی شود تا مردم خود به خود جذب آن شوند.

محمودی با اشاره به راه‌اندازی استارت آپ‌ها در کشور، ابراز داشت: در استان اصفهان سال گذشته این حرکت شروع شد و باید در شهرضا نیز استارت آپ‌ها ایجاد شود، در شهرضا از استارت آپ‌ها کمترین استفاده شده است.

وی خاطرنشان کرد: فیلتر کردن تلگرام استارت آپ‌ها را دچار مشکل می‌کند و فرصت‌های شغلی ایجاد شده از بین می‌رود و این امر ضربه به اشتغال و اقتصاد کشور می‌زند.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که فضای مجازی می‌تواند یک دنیا را تغییر دهد، ادامه داد: نباید در این زمینه احساسی فکر کرد، باید زیربنایی کار کرد و از کسانی که در این زمینه تخصص لازم را دارند استفاده شود.

وی با اشاره به این‌که بسیاری از مدیران موفق در کشورهای خارجی ایرانی و حتی از این شهرستان هستند، اذعان کرد: نباید نخبه‌کشی کرد، باید از هوش چنین افراد موفقی در کشور استفاده کرد، در این راستا کشور آمریکا در حال جذب نخبگان دانشگاهی کشورمان است.

انتهای پیام/فارس