سرویس: فرهنگ و هنر 17:08 - چهارشنبه 15 فروردین 1397

بازیگر سرکرده داعش در «به وقت شام»:

معنی دیالوگ «چطوری ایرانی» را می‌دانستم اما نمی‌دانستم مانند «بمب» خواهد بود

بازیگر سرکرده داعش در «به وقت شام» گفت: معنی دیالوگ «چطوری ایرانی» را می‌دانستم اما نمی‌دانستم این جمله مانند «بمب» خواهد بود؛ لبته هر جمله‌ای را در اختیار من می‌گذاشتند یک مترجم نیز داشتم.

به گزارش اصفهان شرق، این روز‌ها با اکران فیلم «به وقت شام» تقریباً همه مردم با تصویر یک داعشی با ریش‌های نارنجی و بلند و دیالوگ «چطوری ایرانی» آشنا هستند و افرادی که پای تماشای این فیلم نشسته‌اند از شخصیت این نقش اطلاع دارند که آن کسی نیست جز «ابو عمر شیشانی» که یکی از سرکرده‌های داعش بوده و در سال ۲۰۱۶ در سوریه به هلاکت رسیده است.

 

حال تصاویر این بازیگر به عنوان یک داعشی با عناوین مختلف از قبیل اینکه «اگر مدافعان حرم نبودند، این تصویر و امثال آن را باید پشت آیفون‌های منازل می‌دیدیم»، در شبکه‌های مجازی دست به دست می‌شود.

جوزف سلامه بازیگر این نقش و از اهالی تئاتر لبنان درباره پذیرفتن نقش یک داعشی در فیلم به وقت شام می گوید: این یک نقش خیلی خوبی بود، چراکه باید کل زمان با اسب، شمشیر و آن نوع گریم بازی می‌کردم و این یک چالش برایم محسوب می‌شد و به نظر من باید یک بازیگر حتماً و همیشه خودش را در یک چالش قرار دهد و به خاطر همین من نیز این کار را انجام دادم.

او ادامه می دهد: شاید اگر چیزی را که می‌خواهم بگویم، شما بشنوید شوکه شوید، چرا که من هنوز فیلم را ندیدم، اما همیشه از کامنت‌ها و متن‌هایی که می‌نویسند، متوجه بازتاب خوب این فیلم شدم، اما متأسفانه اکثر کامنت‌ها به زبان فارسی است که من متوجه آن نمی‌شوم؛ همانطور که می‌دانید و خودم نیز دیدم خیلی از عکس‌های من با دیالوگ «چطوری ایرانی» در فضای مجازی پخش شده است.

معنی دیالوگ «چطوری ایرانی» را می‌دانستم، اما نمی‌دانستم این جمله مانند «بمب» خواهد بود. البته هر جمله‌ای را در اختیار من می‌گذاشتند یک مترجم نیز داشتم، چراکه باید به من می‌گفتند که من چه چیزی را می‌گویم تا مطابق آن گفته حالت چهره‌ام را نیز تغییر دهم.

سلامه می گوید: من عکس لحظه‌ای که دیالوگ «چطوری ایرانی» را می‌گویم را در همه جای فضای مجازی می‌بینم، همه جا با تصویر «چطوری ایرانی» و با موضوعات مختلف پخش شده است و من نمی‌دانم این خوب است یا بد؟

چطوری ایرانی

این بازیگر ادامه می دهد: من حدس می‌زنم نقش خود را آن‌طور که لازم بود ایفا کرده و انجام دادم، چراکه باید کاری می‌کردم که مردم از من متنفر می‌شدند. نقش من در فیلم به گونه‌ای بود که همه باید از من متنفر می‌شدند و حدس می‌زنم همین کار را توانستم انجام دهم.

سلامه می گوید که من واقعاً می‌خواهم همین الان به ایران بیایم، چراکه مردم ایران در اینستاگرام من را فالو می‌کنند و برای من نوشته می‌فرستند و من می‌خواهم این مردم را ببینم؛ مردمی که کارم را دوست دارند و من واقعاً می‌خواهم کار دیگری را نیز در ایران داشته باشم و هیچ مشکلی با این موضوع ندارم. البته می‌خواهم در ایران کنار این مردم خوب، فیلم «به وقت شام» را ببینم. امیدوارم در روزهای نزدیک به ایران بیایم و دوست دارم با مردم در تماس و ارتباط باشم، دوست دارم از نزدیک نحوه کار و ساخت فیلم ایرانی را ببینم‌ و فیلم «به وقت شام» را در ایران به تماشا بنشینم. من به غرور مردم ایران و علاقه‌ای که به سینما دارند، علاقه‌مند هستم.

انتهای پیام/میزان

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.