سرویس: غیر تولیدی 11:55 - چهارشنبه 15 فروردین 1397

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس

اگر قرار باشد چرخ اقتصاد کشور بچرخد باید از تولید ملی حمایت کرد

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر قرار باشد چرخ اقتصاد کشور بچرخد باید از تولید ملی حمایت کرد.

به گزارش اصفهان شرق، سمیه محمودی با اشاره به نامگذاری سال 97 به نام «حمایت از کالای ایرانی» از سوی رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: شعار امسال بسیار مهم و حیاتی است بنابراین ضروت دارد همه در راستای تحقق آن تلاش کنند.

وی با بیان اینکه شعار امسال دنباله‌رو شعارهای اقتصاد مقاومتی در سال‌های گذشته است، افزود: برای تحقق شعار امسال همه مردم و مسئولان باید بسیج شوند و از تولید داخلی به معنای واقعی حمایت و پشتیبانی کنند.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی گفت: شعار سال به خودی خود در جامعه تحقق پیدا نمی‌کند مگر اینکه مصرف‌کنندگان، مسئولان و تولیدکنندگان به صورت جدی با یکدیگر تعامل و همکاری داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه تولید در کشور باید بادوام و قابل رقابت باشد تا مردم با رغبت و اشتیاق به سمت خرید و مصرف کالای ایرانی تمایل پیدا کنند، تصریح کرد: اگر قرار باشد چرخ اقتصاد کشور بچرخد باید از تولید ملی حمایت کرد.

محمودی با بیان اینکه در سال‌های گذشته برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی درست عمل نکردیم، بیان کرد: امسال باید از تولید ملی حمایت شود و مبادی ورودی قاچاق کالا بیشتر کنترل شود.

وی با اشاره به اینکه حمایت و مصرف کالای ایرانی سبب اشتغال، توسعه صادرات و پویایی تولید، در جامعه می‌شود، اظهار داشت: شعار امسال با درایت انتخاب شده است اما باید دلال بازی‌ها، رابطه‌ها، تبعیض‌ها و واردات‌های بی‌رویه قاچاق کالا از بین برود.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شعار امسال بهترین شعار برای استقلال یک کشور است، افزود: اگر جنس ایرانی مرغوب و با قیمت مناسب باشد مردم مصرف آن را به جنس خارجی ترجیح می‌دهند و این مستلزم ایجاد رقابت بین تولیدکنندگان برای ارتقای کیفیت است.

وی با تأکید بر اینکه با خرید کالای ایرانی، به تقویت اقتصاد کشور و تقویت پول ملی کمک می‌شود و با رونق اقتصادی در کشور، مشکل بیکاری برطرف می‌شود، تصریح کرد: باید جلوی کالای قاچاق گرفته شود و مافیای قدرت در هر زمینه‌ای چه صادرات و چه واردات کنار رود.

محمودی با اشاره به اینکه اگر صنعت خودروسازی کشور خودروی با کیفیت و مناسب در اختیار مردم قرار ندهد، تولید ملی ما زیر سئوال می‌رود، بیان کرد: بیشتر خودروهای ایرانی کیفیت و استاندارد لازم را ندارند و سبب می‌شود مردم روی به خودوری خارجی بیاورند باید خودورهای ایرانی قابل رقابت با خودروهای خارجی باشند.

وی با اشاره به تصمیم ترامپ برای خروج از برجام، اظهار داشت: برجام توافقی چندجانبه است و یک تعهد دو طرفه نبوده است و یک تیم این تعهد را امضا کرده‌اند و خروج از آن جامعه بین‌الملل بیشتر ضرر می‌کند.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ترامپ فرد قابل اطمینانی نیست و تلاش می‌کند از برجام خارج شود، گفت: خروج از برجام نشان از عدم تعهد و پایبندی کشورهای دیگر به برجام است و ایران مانند همیشه بر تعهدات خود پایبند است.

وی با تأکید بر استفاده از توان و ظرفیت داخلی در اقتصاد کشور، بیان کرد: باید شعار سال را بر اساس برجام محقق کنیم تا تصور نشود دیگران برای ما کار می‌کنند، باید با اتکا به توان داخلی از مشکلات بیرون برویم.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.