سرویس: سیاسی » بین الملل 12:30 - چهارشنبه 20 فروردین 1393

لس آنجلس تایمز: توافق هسته‌ای کمک اندکی به بهبود اقتصاد ایران کرده است

یک روزنامه آمریکایی با اشاره به تاکید دولت ایران مبنی بهبود اقتصادی و تجاری بعد از توافق هسته‌ای گزارش داد که این مساله تاکنون اتفاق نیفتاده و توافق موقت تاثیر کمی بر بهبود اقتصادی و زندگی ایرانی‌ها داشته است.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از لس آنجلس تایمز، زمانی که ایران و قدرت‌های جهانی توافق مقدماتی هسته ای را در ماه نوامبر امضا کردند، آنها تاکید کردند که طی 6 ماه آینده یخ تحریمهای غرب به سرعت آب می‌شود و منجر به گشایش جدید در تجارت و زندگی عادی ایرانی‌ها خواهد شد.

مخالفان توافق در آمریکا و خاورمیانه نیز بر همین موضوع تاکید کردند و هشدار دادند که این توافق ممکن است به سرعت رژیم تحریمهای بین المللی که به اقتصاد ایران ضربه زده است را با مشکل مواجه کند.

این روزنامه آمریکایی نوشت: این مساله تاکنون کارگر نبوده است. بیش از 4 ماه از توافق می‌گذرد و بسیاری از ایرانیها فکر می‌کنند که توافق هسته ای تاثیر کمی بر آنها داشته و کمک چندانی نکرده است.

یک کارشناس سیاسی در این زمینه به لس آنجلس تایمز گفت: توافق موقت باعث پیشرفت اقتصاد ایران نشده است. وی تاکید کرد که دریافت وجوه ناچیز طی هر ماه کمکی به مردم ایران و دولت این کشور نمی‌کند.

طبق توافق موقت هسته ای میان ایران و گروه 1+5، دولت ایران به 4.2 میلیارد دلار از پولهای بلوکه شده خود در بانکهای خارجی دست خواهد یافت. این مبلغ طی اقساطی جداگانه و ماه به ماه به حساب بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران واریز می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.