سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 15:09 - شنبه 11 فروردین 1397

مدیر کل دفتر امور گلخانه،گیاهان دارویی و قارچ وزارت جهاد کشاورزی

بازسازی گلخانه‌ها رونق صادرات محصولات کشاورزی را محقق می‌سازد

یک مقام مسئول گفت: اصلاح و بازسازی گلخانه‌های سنتی به سبب افزایش کیفیت محصول امری مهم در رونق صادرات به شمار می‌رود.

به گزارش اصفهان شرق، غلامرضا تقوی مدیر کل دفتر امور گلخانه،گیاهان دارویی و قارچ وزارت جهاد کشاورزی از اصلاح و بازسازی 2هزار و 500 هکتار سطح گلخانه در برنامه ششم توسعه خبر داد و گفت: در یک برنامه 10ساله پیش بینی کرده‌ایم که این میزان به 5هزار هکتار برسد.

تقوی میزان سرمایه‌گذاری در هر هکتار گلخانه را به طور متوسط 100میلیون تومان اعلام کرد و افزود: اگر طرحی بیش از این رقم نیاز به سرمایه‌گذاری داشته باشد، هیچگونه محدودیتی وجود ندارد.

این مقام مسئول افزایش 30 درصدی بهره وری منابع آب، تولید محصولات سالم،کاهش 25تا 30درصدی مصرف سوخت، رونق صادرات به سبب افزایش کیفیت را  از مزایای اصلاح و بازسازی گلخانه‌ها برشمرد.

وی سطح زیر کشت گلخانه‌های کشور را 12هزار و 600هکتار اعلام کرد و گفت: تولیدات سبزی و صیفی، محصولات آب بر،گل و گیاهان زینتی در فضای گلخانه انجام می‌گیرد.

تقوی با تأکید بر برنامه تبدیل گلخانه سنتی به مدرن و نیمه مدرن، بیان کرد: در این باره تسهیلات بانکی خوبی تعلق می‌گیرد و مجوزهای لازم نیز صادر می‌شود.

مدیرکل دفتر امور گلخانه،گیاهان دارویی و قارچ ادامه داد: با توجه به بحران منابع آبی و ضرورت مدیریت منابع آب، توسعه گلخانه در تولید محصولات کشاورزی امری ضروری است.

وی متوسط عملکرد تولید سبزی و صیفی در هر هکتار را 280 تن اعلام کرد و گفت: براین اساس سالیانه 2میلیون تن سبزی و صیفی تولید می‌شود.

انتهای پیام/خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.