سرویس: غیر تولیدی 13:10 - شنبه 11 فروردین 1397

همیشه دارو تنها راه درمان نیست

5 ورزش برای درمان افسردگی

برای بعضی از بیماری ها مثل افسردگی، استرس و دردهای عضلانی، ورزش کردن بسیار مفید و کارساز است.

به گزارش اصفهان شرق، همیشه دارو تنها راه درمان بیماری نیست. برای بعضی از بیماری ها مثل افسردگی، استرس و دردهای عضلانی، ورزش کردن بسیار مفید و کارساز است. یکی از بیماری هایی که انجام فعالیت های ورزشی برای درمانش بسیار مؤثر می باشد افسردگی است.

اگرچه ورزش تنها راه درمان برای اختلالات روحی روانی نیست اما می تواند نقش بزرگی را بازی کند. اگه به دنبال برخی از تمرینات شادی آور هستید در ادامه با چند تمرین که برای تسکین افسردگی مناسب است بیشتر آشنا می شویم.

1. تأثیر یوگا در درمان افسردگی

یوگا بطور کلی یک ورزش آرام بخش و تسکین دهنده است و نه تنها در کوتاه مدت برای درمان بیماری موثرمی باشد بلکه در بلند مدت کسانی که تمرینات یوگا را تجربه میکنندکاهش قابل توجهی در میزان اضطراب، افسردگی و اختلالات روحی روانی خواهند داشت. یوگا با تمرکز بر تنفس عمیق می تواند برای افرادی که در معرض اضطراب و افسردگی قرار دارند بسیار مفید باشد.

2. با پیاده روی افسردگی را درمان کنین

پیاده روی علاوه بر افزایش فعالیت قلبی عروقی، از افسردگی هم جلوگیری میکند و صرف وقت زیادی در طبیعت می تواند اثرات مفیدتری برای سلامت روان داشته باشد.

3.ایروبیک

یکی از شادترین فعالیت هایی که در درمان افسردگی فوق العاده مؤثر و مهیج است ایروبیک می باشد. که اگر گروهی و دست جمعی انجام شود تأثیر بیشتری در روند درمان دارد. مطالعات نشان می دهد که ایروبیک در اولویت بیشتری برای درمان افسردگی قرار دارد چون می تواند به تقویت ارتباط بین ذهن و بدن کمک زیادی کند.

4. پرورش اندام روحتان را تازه میکند

پرورش اندام و تقویت عضلات با افزایش قدرت بدن باعث بالابردن عزت نفس و از بین رفتن افسردگی می شود این ورزش خواب راتنظیم کرده و استرس را کاهش می دهد و با بهبود خلق و خو درمان موثری برای افسردگی به شمار می رود.

5. ورزش تای چی

تای چی یک ورزش رزمی چینی است که در آن حرکاتی مشابه یوگا انجام میشود. نتیجه مطالعات انجام شده نشان دهنده تأثیر این ورزش در درمان افسردگی، اضطراب و خشم و استرس است. تمرینات تای چی شامل تمرکز ذهنی، تعادل فیزیکی، آرامش عضلات و تنفس آرام و عمیق هست که می تواند نقش مهمی در تنظیم خلق و خو و روحیه داشته باشد.

انتهای پیام/خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.