سرویس: ورزشی 11:55 - شنبه 11 فروردین 1397

یک رویداد عجیب و غریب

قایق دراگون‌بوت چگونه گم شد؟/سرمایه‌ای که از دست رفت

گم شدن قایق دراگون‌بوت از آن دست اتفاقات عجیب و غریبی است که تنها در ورزش ایران رخ می‌دهد و معلوم هم نیست این سرمایه 200 میلیونی ورزش اصفهان چه سرنوشتی پیدا کرده است.

به گزارش اصفهان شرق، گم شدن قایق دراگون‌بوت یکی از اتفاقات خبرساز ورزش اصفهان در سال 96 بود که به عنوان دومین رویداد عجیب و غریب انتخاب شد و از این‌رو تصمیم گرفتیم در گزارشی این ماجرا را بررسی کنیم.

رشته دراگون‌بوت از زمان ورود به کشور زیر مجموعه فدراسیون قایقرانی بود اما در سال 89 به فدراسیون انجمن‌های ورزشی منتقل شد، با این‍‌حال انتقادات مطرح شده و رکورد این رشته مجرب باعث

مدتی پس از اینکه تصمیم دراگون‌بوت از فدراسیون انجمن‌های ورزشی به فدراسیون قایقرانی نهایی شد، فدراسیون قایقرانی طی نامه‌نگاری با هیأت‌های استانی خواستار اضافه شدن رشته و سازماندهی آن شد.

در این زمان اصفهانی‌ها منتظر انتقال رشته بودند اما اتفاق عجیبی رخ داد و دبیر هیأت قایقرانی استان اصفهان مدعی شد یکی از دو قایق دراگون‌بوت تحویل هیأت انجمن‌های شده، گم شده است.

این خبر بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های داخلی و حتی خارجی داشت و تا پایان سال نیز با وجود پیگیری رسانه‌ها معلوم نشد، چه بر سر این قایق آمده است.

** ابهامات گم شدن قایق

زمانی که هیأت قایقرانی، رشته دراگون‌بوت را به هیأت انجمن‌های ورزشی تحویل داد، دو قایق اژدها نیز جز امکانات این رشته بود که چند سالی در اختیار آب منطقه‌ای اصفهان بود و بی استفاده رها شده بود، تا اینکه این رشته در هیأت انجمن‌های ورزشی فعال شد و این دو قایق را در اختیار گرفت اما حالا که قرار به بازگشت دراگون بوت شده، تنها یک قایق موجود است و معلوم نیست قایق 200 میلیونی چه سرنوشتی پیدا کرده است.

رئیس هیأت انجمن‌های ورزشی استان اصفهان در ابتدای رسانه ای شدن ماجرا، مدعی شد در جشنواره ورزشی تفریحی زاینده‌رود، قایق به دلیل برخورد با سنگ سوراخ شد و به زیر آب رفته است.

به گفته غزنوی، تاکنون دو بار غواصانی برای پیدا کردن قایق زیر آب فرستاده شده اما به دلیل گل آلود بودن آب موفق به پیدا کردن قایق نشده و پس از پائین رفتن آب پشت سد، تکلیف قایق گم شده هم معلوم می‌شود اما با پایین رفتن آب سد نیز اتفاقی رخ نداد.

در این میان رئیس هیات قایقرانی استان اصفهان نیز مدعی شد: قایق‌های دراگون‌بوت مشابه قایقی که زیر آب فرو رفته، بیش از ۲۰۰ میلیون تومان قیمت دارد و هر یک از قایق‌های دراگون‌بوت به اندازه یک اتوبوس است.

**قایقی که به درد فروش هم نمی‌خورد

با توجه به گم شدن قایق دراگون‌بوت، احتمال دزدیده شدن این قایق نیز وجود دارد اما مسؤول سابق کمیته دراگون‌بوت این احتمال را منتفی می‌داند زیرا این قایق به درد کسی نمی‌خورد و امکان فروش آن نیز وجود ندارد.

حساسیت‌هایی که در خصوص قایق گمشده دراگون‌بوت وجود دارد، باعث شده تا چند گروه غواصی در چند نوبت، تمام منطقه را جستجو کنند تا شاید به سرنخی از این قایق دست پیدا کنند اما هیچ خبری از قایق گم شدن تا پایان سال نبود.

رئیس هیأت انجمن‌های ورزشی استان اصفهان  در خصوص آخرین وضعیت این قایق تأکید کرد: جلسه‌ای در اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان برگزار شد و نمایندگان ما نیز در آن حضور داشتند که محتوای آن در آینده به اطلاع عموم خواهد رسید.

غزنوی در این گفت‌وگو اشاره‌ای به جزئیات ماجرا نداشته است اما جامعه ورزش امیدوارند اطلاع‌رسانی درستی در این زمینه صورت گیرد و ماجرا سر و ته بندی نشود.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.