اصفهان شرق

تجهیز شهرها به نسل سوم و چهارم تلفن همراه

کدخبر: 164720
1397/01/10 در ساعت 15:08

به گزارش اصفهان شرق، محمدجواد آذری جهرمی در گفتگویی رادیویی با اعلام این خبر افزود: اساس برنامه ریزی ها امروز در کشور حرکت به سمت توسعه پهن باند ثابت یا کابلی به ظرفیت ۲۰ مگابیت بر ثانیه است.

وی اظهارداشت: عصر امروز، عصر بهره وری است و چرح اقتصاد دنیا بر محور این شاخص بسیار مهم می چرخد. وزیر ارتباطات تصریح کرد: بخش مهمی از بحث بهره وری مربوط به چابک سازی، مدیریت بهینه و هوشمند سازی فعالیت هاست.

عضو کابینه دولت دوازدهم گفت: استفاده از ظرفیت های فناوری اطلاعات یکی از مهم ترین راهکارهای افزایش بهره وری در بخش های مختلف است. وی افزود: وقتی در اقتصادی بهره وری به عنوان «محور» و فناوری اطلاعات «ابزار» می شود انقلابی تحت عنوان «انقلاب صنعتی چهارم» و اقتصادی به نام «اقتصاد دیجیتال» شکل می گیرد.

آذری جهرمی با بیان اینکه شکل گیری اقتصاد دیجیتال مبتنی بر فناوری اطلاعات است، اظهارداشت: این مهم ارتقای بهره وری و رشد بازدهی را در تمامی حوزه ها منجر خواهد شد. وی گفت: اقتصاد دیجیتال یک فرصت فوق العاده برای توسعه بهره وری و بهبود شرایط اقتصادی در هر کشوری است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: شکل گیری اقتصاد دیجیتال نیازمند فراهم کردن برخی الزامات از جمله توسعه زیر ساخت ها، نیروی انسانی خلاق و کار آمد و بسیاری موارد دیگری است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در دولت یازدهم و دوازدهم فعالیت های خوبی در حوزه توسعه زیر ساخت های ارتباطی در اقصی نقاط مملکت صورت گرفته است. آذری جهرمی گفت: تمامی شهرهای کشور امروز به نسل سوم و چهارم تلفن همراه مجهز هستند.

وی افزود: اساس برنامه ریزی ها امروز در کشور حرکت به سمت توسعه پهن باند ثابت یا کابلی به ظرفیت ۲۰ مگا بیت بر ثانیه است. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: در حال حاضر زیرساخت ها ی ارتباطی خوبی در مملکت مهیا و این روند همچنان به سمت توسعه و بالندگی ادامه دارد.

وزیر ارتباطات در بخش دیگری از سخنان خود نیاز به نیروی انسانی خلاق و کار آمد را از دیگر الزامات اقتصاد دیجیتال برشمرد و گفت: خوشبختانه ایران در این حوزه از یک ظرفیت ممتازی در تراز جهانی بهره مند است.

آذری جهرمی افزود: رشد این خلاقیت ها نیاز به زیست بوم دارد که متاسفانه کشور در این حوزه دچار مشکلاتی از حیث شرایط اجرایی و مقرراتی است. وی تاکید کرد: تمرکز وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مبتنی بر تسهیل شرایط در جهت استفاده بهینه از ظرفیت واستعداد جوان در حوزه های مختلف است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یادآورشد: جهت گیری برنامه ها و سیاست گذاری ها در مملکت امروز به نحویست که جوانان خلاق و با استعداد این مرز و بوم به عنوان پیشران توسعه اقتصاد دیجیتال مطرح تا بتوان شاخص بهره وری را در تمامی عرصه ها افزایش داد.

انتهای پیام/ایمنا