سرویس: غیر تولیدی 14:13 - جمعه 10 فروردین 1397

امام‌جمعه موقت اصفهان

وظیفه اصلی دولت نسبت به تحقق حمایت از کالای ایرانی مبارزه با قاچاق است

امام‌جمعه موقت اصفهان گفت: وظیفه اصلی دولت نسبت به تحقق شعار امسال این است که با کنترل گمرکات و مبادی ورودی کشور جلوی ورود کالای قاچاق به کشور را بگیرد.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام و‌المسلمین سید مجتبی میردامادی پیرامون شعار سال 97 اظهار داشت: آنچه که مقام معظم رهبری در شعار امسال روی آن تأکید کرده‌اند بحث تولید ملی و مصرف کالای ایرانی است و به همه آحاد جامعه اعم از مردم و مسئولان توصیه کردند.

وی با بیان اینکه متأسفانه طی سالیان اخیر حدود 15 هزارکارخانه در کشور تعطیل شدند، گفت: علت اصلی این تعطیلی واردات اجناس بی کیفیت از کشورهایی ازجمله چین و ترکیه توسط افراد سودجو و قالب کردن آن به مردم بوده‌است.

امام‌جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه درست است اجناس خارجی در ظاهر شکیل‌تر و نسبت به کالای ایرانی مرغوبیت دارد ولی در باطن کاملاً بی کیفیت هستند، گفت: به همین منظور مقام معظم رهبری تشخیص دادند که جهت برون رفت از مشکلات کشور امسال باید با عنوان “حمایت از کالای ایرانی” نام‌گذاری شود.

وی پیرامون نقش دولت در تحقق شعار سال، گفت: وظیفه اصلی دولت این است که با کنترل گمرکات و مبادی ورودی کشور جلوی ورود کالای قاچاق به کشور را بگیرد؛ از سویی دیگر دولت باید مردم را به مصرف کالای ایرانی و سرمایه‌داران را نیز به سرمایه‌گزاری در بحث تولید تشویق کند.

وی پیرامون نقش مردم و تولید کنندگان در تحقق شعار “حمایت از کالای ایرانی” تصریح کرد:­ تولیدکننده وظیفه دارد کالایی از نظر کیفیت و قیمت مورد قبول و قابل رقابت با اجناس خارجی تولید کند و مردم نیز وظیفه دارند با خرید و توصیه به دیگران نسبت به خرید کالای ایرانی نقش خود را در تحقق شعار سال عملی کنند.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.