سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 10:45 - جمعه 10 فروردین 1397

مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان:

مردم از وانت‌های فروش مواد غذایی خرید نکنند

مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت اصفهان گفت: با وانت هایی که در سطح شهر یا روستاها اقدام به فروش غذا به مسافران می کنند و مردم نیز به دلیل قیمت پایین خریدار هستند، برخورد می شود.

به گزارش اصفهان شرق، حسین صفاری اظهار داشت: از اول اسفندماه سال گذشته تا هشت فروردین ماه امسال نزدیک به ۴۰ اکیپ سیار و ۳۰ اکیپ ثابت بازرسی داریم که جمعا حدود ۱۳۰ بازرسی کار نظارت ویژه نوروز را بر عهده دارند.

وی بیان داشت: تاکنون ۲۸ هزار و ۸۱۰ بازرسی از مراکز تهیه و توزیع و اماکن عمومی انجام شده است.

مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان اعلام کرد: همچنین بالغ بر یک هزار و ۱۷۷ مورد بازرسی از مراکز بین راهی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: تعداد بازدیدهایی که از سوی پلیس اماکن عمومی، تعزیرات و صنعت و معدن و تجارت تاکنون صورت گرفته بالغ بر ۵۹۳ مورد بوده است.

صفاری با اشاره به اینکه در این بازرسی ها، ۳۰۸ نفر متخلف شناسایی و به مراجع قضایی ارجاع داده شدند، اعلام کرد: همچنین سه هزار و ۲۰۰ مورد اخطار و ۱۵۵ مورد تعطیلی داشتیم.

وی از نمونه برداری از یک هزار و ۴۶ مورد مواد غذایی و ۲۱ هزار نمونه کلرسنجی از آب خبر داد و اظهار داشت: سنجش برخی از فاکتورها، آلودگی میکروبی، دما، سنجش روغن با ابزار پرتابل هفت هزار و ۵۰۰ مورد بوده است.

مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان اعلام کرد: بیش از ۳۵ تن مواد غذایی در این بازرسی ها معدوم شده است که بیشتر از دست فروشی ها یا مواد غذایی پخته شده و یا تاریخ گذشته بود که در رستوران ها و مراکز بین راهی انباشته شده بود.

وی با اشاره به اینکه میزان تخلفات در فروشگاه مجاز بسیار کم بود، ادامه داد: میزان شکایات مردمی که از طریق سامانه ۱۹۰ ثبت شده است ۴۵۳ مورد بوده که تاکنون به ۴۳۲ مورد آن پاسخ داده شده است.

صفاری گفت: شکایات مردمی از کیفیت مواد خوراکی، صنف های مختلف، از رستوران ها، کبابی ها و به ویژه فست فودی ها بوده است.

وی با اشاره به اینکه مردم از بازارهای روزی که در سطح شهر با برگزاری جشنواره یا بازار روز یا بازار ارزانی اقدام به فروش می کنند، با دقت خرید کنند زیرا هر ارزانی بی دلیل نیست، گفت: مثلا شاهد فروش چلوکباب در وانت بودیم که هر دست کباب کوبیده را ۵ هزار تومان می فروختند.

مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان اضافه کرد: مردم از خرید تنقلاتی که در معرض نور آفتاب قرار دارد یا در فضای روباز بفروش می رسد یا از خرید لواشک که حاوی رنگ با مواد شیمیایی است به عنوان تنقلات سنتی خودداری کنند.

انتهای پیام/مهر

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.