سرویس: اخبار شهرستان 20:36 - پنجشنبه 09 فروردین 1397

استاندار اصفهان مطرح کرد:

شرق اصفهان متدین‌ترین اهالی اصفهان را دارد/ بهره برداری از تونل و سد کوهرنگ در سه سال آینده

استاندار اصفهان، گفت: بهره برداری از تونل و سد کوهرنگ که به دلیل نبود منابع کافی طولانی شده است، اکنون بیش از بودجه لازم برای بهره‌برداری از آن تأمین شده و از هفته آینده رسماً فعالیت در آن آغاز می‌شود و طی مدت زمانی حدود سه سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش اصفهان شرق، محسن مهرعلیزاده بعد از ظهر امروز در جمع کشاورزان ورزنه با تبریک سال نو، اظهار کرد: شرق اصفهان متدین‌ترین اهالی اصفهان را داراست و این از تعداد شهدای این منطقه که در تناسب جمعیت تقدیم به انقلاب کرده، آشکار است.

وی با ابراز خوشحالی از این‌که سال جدید را با حضور در بین کشاورزان آغاز کرده است، افزود: موضوع آب مهمترین مشکلی است که نه تنها برای استان بلکه برای کشور و جهان نیز مطرح است.

استاندار اصفهان با ابراز ناراحتی از مشکلات کشاورزان، تصریح کرد: استان اصفهان از لحاظ وضعیت آبی 65 درصد از وضعیت مشابه سال گذشته عقب‌تر است و این در حالی است که گرمی زود هنگام مصرف در شرب و صنعت و تبخیر را افزایش می‌دهد.

مهرعلیزاده در ادامه گفت: کشاورزان مردمان شریف هستند و در پاییزی که گذشت آبی دریافت نکردند و در حال حاضر هم با شرایط موجود آب دریافت نمی‌کنند.

استاندار اصفهان افزود: اگر در پاییز امسال آب در اختیار آن‌ها گذاشته شود، محصول آن‌ها در سال 98 به بازار فروش می‌رسد و این یعنی 2.5 سال بدون هیچ درآمدی برای آن‌ها را رقم می‌‌خورد که مشکلات زیادی برای آن‌ها ایجاد کرده و می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس پیش‌بینی خوش‌بینانه بارش بیش از 900 میلیون متر مکعب در حوزه زاینده‌رود متصور می‌شد که این میزان با شرایط موجود حدود 600 میلیون متر مکعب بیشتر نیست.

مهر‌علیزاده با اشاره به فواید صنعت در استان اصفهان، بیان کرد: استان اصفهان به عنوان یک استان صنعتی شناخته شده و صنعت توانسته با ایجاد فواید و اشتغال کنار مردم قرار گیرد.

استاندار اصفهان اظهار کرد: با ضرورتی که برای مصرف آب در صنعت وجود دارد، صنعت باید هزینه آبی که بقیه مصرف‌کنندگان در شرب و کشاورزان کمتر مصرف می‌کنند اما سهم صنعت ثابت است به کشاورزان پرداخت کند.

مهرعلیزاده اظهار کرد: این طرح با تصویب در هیئت دولت و حمایت شخص رئیس‌جمهور اجرا و  با پرداخت این پول در ازای مصرف آب صنعت، برای بهبود وضعیت کشاورزان و رفع مشکل آن‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

استاندار اصفهان با اشاره به نیاز استفاده حداکثری از آب موجود، تصریح کرد: با صرفه‌جویی و کم کردن 10 درصد از آب شرب اصفهان، 10 الی 15 درصد آب شرب یزد، 25 درصد در صنعت، ساخت تصفیه خانه 1000 میلیارد تومانی مجهز سعی در ذخیره آب برای کشاورزان و استفاده بهینه از آب انجام شده است.

وی اذعان کرد: فولاد مبارکه و ذوب‌آهن باید نسبت به تأمین بخشی از آب مورد نیاز خود با سرمایه‌‌گذاری در فاضلاب شهرهای مجاور برای تصفیه و استفاده از پساب آن تا پایان اقدام کنند.

مهرعلیزاده با اشاره به برنامه‌ها و پیگیری‌ها برای حل مشکلات کشاورزان، اظهار کرد: بهره برداری از تونل و سد کوهرنگ که به دلیل نبود منابع کافی طولانی شده است، اکنون بیش از بودجه لازم برای بهره‌برداری از آن تأمین شده و از هفته آینده رسماً فعالیت در آن آغاز می‌شود و طی مدت زمانی حدود سه سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

استاندار اصفهان در جواب یکی از مشکلات مطرح شده جوانان شهر ورزنه مبنی بر نداشتن زمین و بالا بودن قیمت آن، اظهار کرد: مدیرکل مسکن و شهرسازی غلامی را هفته آینده به شهر ورزنه می‌‌فرستم تا برای واگذاری زمین به جوانان اقدامات اولیه را انجام دهد.

انتهای پیام/اصفهان شرق

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.