سرویس: دین و اندیشه » روحانیت 01:27 - چهارشنبه 20 فروردین 1393

مولف «رساله الحقوق» درگذشت

حجه الاسلام حاج شیخ قدرت الله مشایخی استاد حوزه و دانشگاه پیش از ظهر امروز (سه شنبه ) دارفانی را وداع گفت.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از ایرنا، وی صاحب اثر ارزشمند رساله الحقوق (حقوق از دیدگاه امام سجاد علیه السلام)است که بارها به زبان های اردو، ترکی، انگلیسی، فرانسه و عربی به چاپ رسیده است .

از مرحوم مشایخی آثار دیگری نیز همچون کارگزاران حکومت اسلامی از دیدگاه امام علی علیه السلام، شیوه نخبگی، ، امام صادق (ع): چالش ها و راهکارهای عصر، قاعده های فقهی و کتاب موانع نخبگی از منظر قرآن و حدیث خانواده از دیدگاه فقه و حقوق اسلامی به جای مانده است .

وی به تازگی در حالی که در بستر بیماری بود اثر ارزشمند در مورد امام صادق(ع) را به پایان رساند ، این کتاب در سال ۹۲ به چاپ رسید. او استاد حوزه و عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا بود و در دانشگاه تهران نیز تدریس می کرد.

حجه الاسلام مشایخی درسال ۱۳۲۹ در روستای وانشان از توابع شهرستان خوانسار به دنیا آمد. در سال ۱۳۴۲ بعد از تحصیلات ابتدایی وارد مدرسه علمیه خوانسار شد و در سال ۱۳۴۵ به حوزه علمیه قم رفته و نزد استادان بزرگ قم به تحصیل پرداخت.

پیکر وی روز سه شنبه ۱۹ فروردین ساعت ۱۶ از مقابل مسجد امام حسن مجتبی به طرف حرم مطهر حضرت معصومه تشییع خواهد شد. مراسم یاد بود وی نیز روز سه شنبه پس از نماز عشا در حسینیه شهدا در خیابان صفاییه همین شهر برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.