سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 11:55 - پنجشنبه 09 فروردین 1397

عضو شورای مرکزی خانه کشاورز

ایجاد گلخانه‌های مدرن، مرهمی بر عطش بحران منابع آبی

یک مقام مسئول گفت: خرید حقابه کشاورزان در برخی مناطق و ایجاد گلخانه‌های مدرن، راهکار مناسبی برای مقابله با خشکسالی است.

به گزارش اصفهان شرق، مسعود اسدی عضو شورای مرکزی خانه کشاورز با اشاره به اینکه بیش از 95 درصد وسعت بخش کشاورزی با بحران فوق حاد منابع آبی مواجه است، اظهار کرد: با توجه به شرایط اقلیمی و خشکسالی‌های اخیر، در صورت نبود بارش‌های مناسب، ممکن است کشاورزان در استانهایی که باید از آب فوق الارضی استفاده کنند با محدودیت و ممنوعیت کشت و تولید روبرو شوند.

وی افزود: در مناطقی که با محدودیت منابع آبی روبرو هستیم، دولت باید با خرید حقابه کشاورزان از کشت محصول جلوگیری کند نه اینکه با اعلام ممنوعیت این مشکل را که به قیمت گرسنه ماندن کشاورزان تمام می شود، حل کند.

اسدی خرید حقابه کشاورزان، ایجاد گلخانه‌های مدرن و پیشرفته و استفاده از روش‌های نوین آبیاری به ویژه ابیاری قطره ای را راه حل مقابله با خشکسالی اعلام کرد.

عضو شورای مرکزی خانه کشاورز ادامه داد: در گلخانه‌های فوق پیشرفته در دنیا، هر مترمربع 100 کیلو محصول تولید می شود که این میزان 30 تا 40 برابر تولید در گلخانه‌های سنتی ما است.

وی با انتقاد از بی تفاوتی دولت نسبت به بخش کشاورزی بیان کرد: دولت آن چنان که باید و شاید بودجه به بخش کشاورزی اختصاص نداده است، در حالیکه اگر منابع صنعت خودروسازی که نتیجه ای از آن برای کشور حاصل نشد را به مدرنیزاسیون بخش کشاورزی اختصاص می داد؛ هم اکنون بهره برداران در مقابله با خشکسالی این طور زمین گیر نمی شدند.

اسدی در خاتمه تصریح کرد: به اعتقاد بنده دولت برنامه‌ای برای مقابله با خشکسالی و کمک به کشاورزان ندارد و تنها در استان هایی که با بحران شدید منابع آبی روبرو هستند، از کشت محصول در این استان‌ها که به قیمت بیکاری هزاران کشاورز و مهاجرت آنها به حاشیه شهرها می شود، جلوگیری می کند.

انتهای پیام/خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.