سرویس: اجتماعی » گردشگری 22:38 - چهارشنبه 08 فروردین 1397

تجربه یک روز تعطیل در شرق اصفهان؛

کویر‌‌نوردی در تپه های ماسه ای ورزنه/ تصاویر

تپه های ماسه ای ورزنه با وجود سرگرمی های هیجانی، فضایی بکر در گردشگری شرق اصفهان را برای حضور خانواده ها به وجود می آورد.

به گزارش اصفهان شرق، اگر از قسمت شرق اصفهان همگام و همراه با زاینده رود حرکت کنیم به آخرین نقطه شهری و نگینی سرسبز در حاشیه کویر مرکزی ایران یعنی شهر ورزنه می رسیم.

در این نقطه به لحاظ پایاب بودن و زمان پرآبی زاینده رود از رونق بسیار بالایی از لحاظ کشاورزی برخوردار بوده به همین جهت در این شهر از کبوتر خانه های زیبا، باقیمانده آسیابهای آبی و از همه زیباتر تپه های ماسه ای و یا شنهای روان که در ۱۵ کیلومتری شهر ورزنه به طرف شیراز واقع شده میتوانیم دیدار داشته باشیم.

مساحت این تپه های ماسه ای ۴۰ کیلومتر مربع و ارتفاع بعضی از آنها به حدود ۵۰ متر میرسد که در نوع خود در ایران کم نظیر میباشد. این منطقه که یکی از مناطق نمونه گردشگری استان به شمار میرود یکی از جاذبه های گردشگری پر طرفدار محسوب میشود چرا که در حاشیه سرسبز زاینده رود و در استان سرسبز و پهناور اصفهان واقع شده است.

در زمستان و به خصوص ایم نوروز برنامه های خاصی برای میهمانان تدارک دیده میشود نظیر کایت سواری، شتر سواری،قایق سواری در انتهایی ترین نقطه زاینده رود، موتور سواری در کویر که بسیار برای بازدیدکنندگان جذاب است.

تالاب گاوخونی نیز از نقاط مورد بازدید در این منطقه بود که در زمان پر آبی علاقمندان به این نقطه سیر میکردند لیکن اکنون به منطقه ای بسیار گرم و عاری از آب و هرگونه موجودات زنده تبدیل گشته است.

در سالهای اخیر شرکتی خصوصی در تدارک تمهیدات لازم برای گردشگران داخلی و خارجی به این منطقه است.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.