سرویس: اخبار شهرستان 18:49 - چهارشنبه 08 فروردین 1397

نماینده مردم اصفهان در مجلس:

برداشت غیر معقول در استان‌های همجوار نوعی بی عدالتی نسبت به کشاورزان است/ مشاهده وخامت مشکلات آبی در ورزنه

تاج الدین نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: استان های همجوار با برداشت‌های بی رویه، آب را در بالا دست تا ارتفاعات بالا کشیدند و این بی عدالتی را مردم شرق اصفهان و نمایندگان نمی‌توانند تحمل کنند.

به گزارش اصفهان شرق، ناهید تاج‌الدین در جمع کشاورزان شهر ورزنه، با تبریک سال نو، اظهار کرد: از اتفاقاتی که در سال گذشته مخصوصا اواخر سال در شرق اصفهان اتفاق افتاد، دل‌نگرانیم و تمامی مشکلاتی که در این منطقه رقم خورد را با همان صدای بلند و حالت به گوش افرادی که تاثیر گذار هستند رساندیم.

وی با اشاره به موضوع آب به عنوان مشکل اصلی شهرستان اصفهان، افزود: این مشکل در انتهای مسیر زاینده‌رود در ورزنه بسیار پررنگ تر و خیم تر است.

نماینده مردم شهرستان اصفهان با اشاره به این‌ که بیشترین پیگیری‌ها و جلسات پیرامون مشکل آب انجام شده است، تصریح کرد: باز شدن گره‌های مشکل آب که سال‌ها تلمبار شده و باید زود‌تر از این‌ها به صورت جدی به این مشکل رسیدگی می‌شده است امروز نیاز به زمان دارد.

وی با اشاره به اینکه حل مشکل آب جدای تفکرات سیاسی است، خاطرنشان کرد: حل این مشکل وخیم از عهده یک نماینده یا پنج نماینده اصفهان خارج است و سعی شده از تمامی پتانسیل نمایندگان اصفهان در این موضوع استفاده و با حضور تمامی نمایندگان اصفهان در مجمع نمایندگان استان مطرح و رسیدگی شود.

تاج‌الدین با برشمردن نجابت به عنوان یکی از ویژگی‌های خاص مردم شرق اصفهان، بیان کرد: مردم نجیب شرق اصفهان چون گذشته بر مشکلات صبور خواهند بود و با بی آبی کنار می‌آیند.

ناهید تاج‌الدین در ادامه گفت: استان های همجوار با برداشت‌های بی رویه، آب را در بالا دست تا ارتفاعات بالا کشیدند و این بی عدالتی را مردم شرق اصفهان و نمایندگان نمی‌توانند تحمل کنند.

نماینده مردم شهرستان اصفهان اذعان کرد: رودخانه زاینده رود نه به خاطر فقط مشکلات معیشتی بلکه به خاطر مشکلاتی که در انتهای آن در پی از دست رفتن حق آبه تالاب گاوخونی ایجاد شده، باید احیا شود مشکلاتی از تالاب که نه تنها یک مشکل برای شهر ورزنه و استان اصفهان مطرح است بلکه مشکلات ان استان‌های همجوار و تهران را نیز شامل می‌شود.

وی با اشاره به این‌که خزانه آب در کل جهان محدود شده است، افزود: این موضوع برای کشور ما و اصفهان نیز صدق می‌کند در این شرایط نباید مدیران و مردم بالا دست با ولع اب را مصرف و مانع رسیدن آب به مناطق پایین دست بشوند.

تاج‌الدین با اشاره به پیگیری‌های انجام شده در حوزه آب، اظهار کرد: این مشکل در کمسیون امنیت ملی نیز مطرح شد و مصوبات خوبی از آن به دست امد که یکی از آن‌ها مشخص شدن برداشت‌ها از زاینده رود و نصب کنتور برای برداشت‌ها است هر چند هنوز ان‌طور که انتظار می‌رفت این اتفاق نیفتاده است.

ناهید تاج‌الدین با اشاره به جلسات متعدد در سطح استان و کشور، تصریح کرد: اتمام سه کیلومتر تونل کوهرنگ و به نتیجه رسیدن سد تونل سوم و دیگر اقدامات همه مشکلات بودجه‌ای و اقتصادی را دارا بود که با با بودجه قطره چکانی در لایحه بودجه سال‌های مختلف، بودجه کمی به اصفهان اختصاص می‌یافت که افزایش این بودجه و موضوع در جلسات مختلف بررسی شد.

نماینده اصفهان با اشاره به اراده بیشتر حل مشکل در وزیر نیرو و استاندار جدید اصفهان، اذعان کرد: مشکل ایجاد شده بی‌شک با چند ماه فعالیت نمی‌تواند به صورت کامل حل شود اما مهرعلیزاده استاندار اصفهان دغدغه حل این مشکل را دارد.

وی با اشاره به اقدامات استاندار اصفهان در حل مشکل آب، اذعان کرد: یکی از کارهای مهر علیزاده با این نظر که اگر آب کم شده باید برای هم این کمی لحاظ شود، کم کردن سهم مصرف صنایع بود که چون گذشته در حال مصرف بودند و علاوه بر این به ازای این مصرف صنایع باید پول پروژه‌هایی که برای حل مشکل اب است را پرداخت کنند.

ناهید تاج‌الدین گفت: با این‌کار دست ما به سمت خزانه ملی و تهران که سالانه به صورت قطره چکانی بودجه‌ای دریافت کنیم از بین رفته و با تفاهوم‌ نامه‌ای که با صنعت استاندار اصفهان امضا کردند سه برابر بودجه مورد نیاز تونل سوم به دست می‌آید که با فراهم بودن بودجه پروژه انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در دی‌ماه با تعدادی از نمایندگان اصفهان با اقای لاریجانی دیدار و درخواست جلسه ای با حضور اردکانیان را داشتیم که این جلسه برگزار و حتی در این جلسه نمایندگان کشاورزان نیز حضور داشتند

نماینده مردم اصفهان با اشاره به اجرایی نشدن مصوبان ۹ ماده‌ای شورای عالی آب، اظهار کرد: در این جلسه تصمیمات خوبی گرفته شد و یکی ار مهمترین موارد اجرایی شدن مصوبات شورای آب بود که دکتر اردکانیان فرصت دو سه ماهه برای دادن برنامه زمان‌بندی برای اجرایی شدن مصوبات شورای عالی اب درخواست کردند.

تاج‌الدین گفت: پیگیری‌هایی در دو سال اخیر در حوزه آب انجام گرفته که به دنبال آن در حال بهتر شدن مشکل آب هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.