سرویس: غیر تولیدی 11:55 - چهارشنبه 08 فروردین 1397

یک متخصص پاسخ داد؛

چه کسانی بیشتر سرما می‌خورند؟

یک پزشک عمومی گفت: ویروس سرماخوردگی ممکن است هر کسی را درگیر کند، اما ریسک ابتلا به آن در برخی افراد بیشتر است.

به گزارش اصفهان شرق، پیام فرهبخش متخصص عمومی در خصوص ویروس سرماخوردگی و درمان آن اظهار کرد: سرماخوردگی بیماری واگیرداری است که به دستگاه تنفسی مربوط می‌شود و معمولا این بیماری با انتقال ویروس در بدن اتفاق می افتد.

فرهبخش گفت: ویروس سرماخوردگی ممکن است هر کسی را درگیر کند، اما ریسک ابتلا به آن در برخی افراد بیشتر است؛ برخی افراد مانند دیابتی ها، بیماران قلبی عروقی که سطح ایمنی بدن آن‌ها کمتر است بیشتر در معرض  ابتلا به سرماخوردگی قرار می‌گیرند.

این متخصص عمومی در خصوص شایع‌ترین علائم سرماخوردگی گفت: سرما خوردگی بیماری است که بیشتر با آبریزش بینی، درد و خارش گلو، سرفه خشک، گرفتگی صدا و بینی ، گلو درد و درد عضلات همراه است که مصرف آنتی بیوتیک برای درمان آن به تنهایی کافی نیست.

وی گفت: زمانی که فرد به سرما خوردگی مبتلا می‌شود با رعایت نکاتی ساده می‌تواند روند بهبود بیماری خود را تسریع ببخشد؛ استراحت کافی، در معرض هوای آلوده قرار نگرفتن، فعالیت بدنی کمتر، استفاده از مایعات گرم، مصرف سبزیجات، سیر تازه و خوراکی هایی که ویتامین C دارند می توانند کمک زیادی به درمان این بیماری کنند.

تغذیه مناسب در درمان سرماخوردگی

فرهبخش با اشاره به اینکه استفاده از مواد مقوی در درمان سرماخوردگی مفید است، عنوان کرد: وقتی بدن فردی با ویروس سرماخوردگی مبارزه می‌کند برای اینکه قوی باقی بماند و بتواند در مقابل این بیماری از خود دفاع کند، به انرژی و غذاهای مقوی احتیاج دارد؛ از خوردن غذاهای سرخ شده، شور، چرب و شیرین خودداری کنید، در عوض از غذاهایی که سبک و مغذی هستند و هضم آن ها برای بدن آسان‌تر است، استفاده کنید.

این متخصص عمومی در خصوص تغذیه مناسب برای درمان سرماخوردگی افزود: میوه‌ها، سبزیجات ، غلات و پروتئین‌های بدون چربی که سرشار از مواد مغذی‌، ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر هستند برای بدن بیمار بسیار مفید است؛ غذاهای آبدار مثل انواع سوپ و عدسی برای درمان سریع سرماخوردگی بسیار مفید است و به درمان سرماخوردگی بسیار کمک می‌کنند، سوپ مرغ دارای خواص غیر التهابی است که در نتیجه منجر به بهتر شدن گرفتگی بینی و کاهش ویروس‌های درون بدن می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دارو در درمان بیماری سرماخوردگی بسیار اهمیت دارد، افزود: داروهای زیادی برای درمان سرماخوردگی وجود دارد اما زمانی که نشانه‌هایی از سرماخوردگی در بدن فرد آغاز شد توصیه می‌شود هر روز چهار وعده و در هر وعده ۴۰۰ میلی گرم ویتامین C به همراه آب فراوان مصرف کرده و علاوه بر آن هر ۶ ساعت یک‌بار یک قرص زینک استفاده کنید.

انتهای پیام/خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.