سرویس: غیر تولیدی 09:30 - چهارشنبه 08 فروردین 1397

استاندار اصفهان مطرح کرد

آمادگی بالغ بر 60 درصد امامزاده‌های استان اصفهان برای پذیرایی از مسافران/ زندگی راحت با تدبیر در رابطه با آب

استاندار اصفهان گفت: حدود 40 درصد از امامزاده‌های کشور آماده پذیرایی از مسافران و برگزاری برنامه‌های فرهنگی و معنوی هستند و این آمار در استان اصفهان بالای 60 درصد است.

به گزارش اصفهان شرق، محسن مهرعلیزاده در حاشیه بازدید از امامزاده سید محمد خمینی‌شهر و طرح آرامش بهاری در این امامزاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مردم شهرستان خمینی‌شهر در دوران قبل از انقلاب، هشت سال دفاع مقدس و دفاع از حرم اهل بیت در سوریه و عراق به عنوان وظیفه مسلمانان به خوبی درخشیدند و شهدا و جانبازان متعددی را تقدیم اسلام کردند.

وی با اشاره به این‌که استان اصفهان در زمینه‌های مختلف صنعت، علم و اقتصاد پیشتاز هستند و می‌توانند به عنوان جمعیت الگو برای جمهوری اسلامی ایران باشند، افزود: در مدت 5 ماهه‌ای که در خدمت مردم استان اصفهان بوده‌ام سعی کردم مشکلات اساسی استان همچون اشتغال، محیط زیست و مسأله آب را رصد کنم.

استاندار اصفهان با تأکید بر این‌که مهمترین موضوع این استان کمبود آب است، خاطرنشان کرد: باید به این نتیجه برسیم که منطقه اصفهان منطقه‌ای خشک است و باید بتوانیم با تدبیر با آب کم نیز به راحتی زندگی کنیم که این تغییر دیدگاه را در استان انجام داده‌ایم.

وی با اذعان به این‌که مردم و مسؤولان در بزرگداشت و تجلیل از امامزاده سیدمحمد خمینی‌شهر نهایت دقت و همت را داشته‌اند، ادامه داد: امامزاده سیدمحمد یکی از مکان‌هایی است که برای پذیرایی از مسافران نوروزی پیش‌بینی شده و محیطی بسیار خوب و با آرامش فراهم شده است.

مهرعلیزاده با بیان این‌که اداره اوقاف و امور خیریه اصفهان نسبت به تبدیل امامزادگان به قطب فرهنگی در استان اصفهان خوب عمل کرده است، تصریح کرد: بر اساس آماری که به دستم رسیده در خصوص اجرای برنامه‌ها فعالیت مناسبی داشته و در بین امامزادگان کشور بقاع متبرکه استان پذیرای تعداد بیشتری از زائران است، این احساس تکلیف در جهت ارائه خدمات فرهنگی در بقاع متبرکه باعث می‌شود نسبت به وظیفه‌ای که در جهت اعتقادات مردم وجود دارد، موفق‌تر عمل کنیم.

وی در ادامه عنوان کرد: حدود 40 درصد از امامزاده‌های کشور آماده پذیرایی از مسافران و برگزاری برنامه‌های فرهنگی و معنوی هستند و این آمار در استان اصفهان بالای 60 درصد است.

استاندار اصفهان اضافه کرد: اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با برنامه‌ریزی طرح آرامش بهاری در امامزادگان و بقاع متبرکه به دنبال این هستند که ارتباط مردم را با امامزادگان بیشتر کرده و برنامه‌هایی خاص خانواده‌ها و رده‌های سنی مختلف در این طرح اجرا می‌شود.

وی در پایان گفت: مردمی که از سراسر کشور به استان اصفهان سفر می‌کنند متنوع هستند، گروهی در کمپ‌ها و اقامتگاه‌ها سکونت پیدا کرده و برخی نیز به دلیل فضای اعتقادی در جوار بقاع متبرکه اقامت می‌کنند که در اختیار قرار دادن سوئیت‌ها در آستان مقدس امامزادگان کار شایسته‌ای است.

به گزارش فارس، بعد از ظهر امروز استاندار اصفهان و مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان به همراه مسؤولان شهرستان از خیمه‌های معرفت و برنامه‌های طرح آرامش بهاری آستان مقدس امامزاده سیدمحمد بن زید بن امام علی بن الحسین(ع) خمینی‌شهر بازدید کرده و از نزدیک در جریان این طرح که در ایام نوروز در امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار می‌شود، قرار گرفتند.

استاندار اصفهان در پایان این بازدید با حضور در گلزار شهدای همجوار با امامزداه تجدید عهد و پیمان داشته و بر مزار امام جمعه فقید و انقلابی شهرستان آیت‌الله احمدی حاضر شد.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.