سرویس: اخبار شهرستان 17:00 - سه شنبه 07 فروردین 1397

نماینده مردم اصفهان در مجلس:

دولت با حمایت از تولید داخلی به تقویت اشتغال و کاهش بیکاری در کشور کمک کند

فولادگر نماینده مردم اصفهان گفت: حمایت از تولید داخلی می تواند زمینه ساز رشد قابل توجه اشتغال زایی و کاهش نرخ بیکاری در جامعه شود و دولت باید در این خصوص گام بردارد.

مهندس حمیدرضا فولادگر در گفتگو با اصفهان شرق، با اشاره به نامگذاری چند سال اخیر با موضوعات اقتصادی توسط رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: نامگذاری شعار سال توسط رهبر معظم انقلاب نشان دهنده اهمیت مباحث اقتصادی در سطح کشور است و این موضوعات باید در جهت توسعه و پیشرفت کشور باشد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: قطعا تاکید بر اقتصاد، نشان دهنده وجود یک سری نواقص، عدم رفع کامل مشکلات، اجرایی نشدن قوانین و کارهای بر زمین مانده در این حیطه است که باید به آن توجه کافی داشت.

وی با بیان اینکه شعار سال 91 بر پایه تولید ملی و کار سرمایه ایرانی مطرح شد، گفت: شش سال فرصت خوبی برای دولت ها به منظور حمایت از تولید ملی بود که به طور مطلوب مورد توجه قرار نگرفت و نام گذاری امسال نیز نشان داد که توجه مسئولان به کالای ایرانی باید در صدر برنامه ها قرار گیرد.

فولادگر تصریح کرد: حمایت از تولیدات ایرانی باید به صورت مطالبه از مسئولان و تذکر به آحاد جامعه برای فرهنگ سازی در زمینه مصرف تولیدات داخلی قرار گیرد به نحوی که تاثیر حمایت از کالای داخلی بر کل اقتصاد اثر بخش بوده و راهکاری برای مقابله با بیکاری، تقویت عزم و باور ملی، کاهش وابستگی ارزی و تقویت بنیان های اقتصادی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر قوانینی از جمله قانون حداکثر استفاده از تولید داخلی در دستگاه‌های دولتی، مطرح شد، خاطرنشان کرد:‌ قانون بهبود فضای کسب‌وکار و قانون رفع موانع تولید در مجلس به‌تصویب رسیده است و گزارش نظارتی از روند اجرای آن آماده طرح در صحن علنی مجلس است.

وی با توضیح مورد مذکور گفت: علی رغم داشتن قانون استفاده حداکثر از توان داخلی، وزارتخانه های نفت، نیرو، راه و شهرسازی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از جمله وزارتخانه هایی هستند که مشابه برخی از کالاهایی را که در داخل تولید می شود، وارد می کنند و بر این اساس اصلاحیه هایی برای ضمانت اجرایی بهتر قانون انجام شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس اذعان کرد: دولت، مجلس، مسئولان، تولید کنندگان و آحاد مردم جامعه هر یک باید به نحو شایسته نقش خود را در حمایت از کالای داخلی به درستی ایفا کنند و نسبت به تولیدات داخل کشور تعصب نشان دهند و فرهنگ مصرف داخلی را به ثبات رسانند و بر این اساس، تولیدکننده نیز وظیفه دارد با توجه به انجام رفتار رقابت‌پذیر؛ کیفیت و مرغوبیت کالا، تعیین قیمت مناسب و انجام خدمات پس از فروش در راستای جلب رضایت مشتری تولید کند.

وی با بیان اینکه مجلس علی رغم قانون گذاری باید نظارت کامل بر قوانین داشته باشد، گفت: دولت باید حمایت عملی نسبت به تولیدکنندگان نشان دهد و این حمایت در زمینه بانکی، بیمه ای و بهبود فضای کسب و کار و رفع موانع سر راه تولیدکنندگان خواهد بود.

انتهای پیام/ اصفهان شرق

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.