سرویس: غیر تولیدی 15:10 - سه شنبه 07 فروردین 1397

معاون فرهنگی شهرداری اصفهان:

برنامه‌ای برای شترسواری در زاینده‌رود نداشتیم/ حضور شترها تخلف شتربان بود

معاون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در رابطه با حواشی شترسواری در بستر زاینده‌رود گفت: این شترها قرار بوده به صورت نمادین در کنار زاینده‌رود نشسته باشند و آن چیزی که رخ داده در واقع تخلفی بوده که شتربان انجام داده است.

به گزارش اصفهان شرق، محمد عیدی در خصوص حواشی پیرامون شترهای حاضر در رودخانه زاینده‌رود اظهار کرد: در واقع یک برنامه‌ای برای بازنمایی فضای تاریخی پل خواجو در گذشته، برگزار شد که شترها بخشی از آن بود و شترهایی که آن جا حضور داشتند در واقع نمادی از کاروان‌های تجاری بودند که از این محور عبور می‌کردند.

وی با بیان این‌که طبق برنامه قرار نبوده شترها در بستر زاینده‌رود حضور داشته باشند، افزود: این شترها قرار بوده به صورت نمادین در کنار زاینده‌رود نشسته باشند و آن چیزی که رخ داده در واقع تخلفی بوده که شتربان انجام داده است البته فکر می‌کنم این موضوع توسط رسانه‌ها خیلی پوشش داده و به آن پرداخته شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با بیان این‌که همه ما در خصوص خشک شدن زاینده‌رود دغدغه داریم، عنوان کرد: این موضوع هم به صورت فرایندی نبوده است بلکه اتفاقی بوده که توسط شتربان رخ داده است و خودش خودسرانه شترها را به بستر رودخانه انتقال داده، طبق برنامه ما هیچ طرحی برای شترسواری نداشتیم.

وی با بیان این‌که این موضوع را نباید عادی‌سازی خشکی زاینده‌رود تلقی کرد، در پایان ابراز داشت: ما قصد بازنمایی بخش کوچکی از آن فرهنگ قدیمی را داشتیم و این شتران نیز نماد کاروان‌های تجاری بود.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.