سرویس: ورزشی 14:10 - سه شنبه 07 فروردین 1397

ورزشکار برتر سال 96 اصفهان:

خیلی خیلی از بابت انتخابم خوشحال شدم/ دوبله عیدی گرفتم/ عاشق ماهی قرمز توی تنگ هستم

بانوی دونده کم‌بینای اصفهانی با کسب افتخاراتی شگفت در سال 96 هم تاریخ‌ساز و هم بهترین ورزشکار سال استان اصفهان شد.

به گزارش اصفهان شرق، آواز دسته‌جمعی پرندگان و جشن گل‌ها از آمدن فصلی نو خبر می‌دهند تا همه کائنات برای یک استقبال آماده شوند، استقبالی گرم از میهمانی آشنا، همان که وقتی خورجینش را باز می‌کند عطر خوش یاس و پیچک همه جا می‌پیچد و نسیمی خنک به آرامی گونه برگ‌ها را می‌نوازد تا طبیعت با هدیه‌ای که او به ارمغان آورده با ردایی از شکوفه، سبزه و چمن خودنمایی کند.

سال 97 از راه رسید، خسته نیست سرزنده است و شاداب چون می‌خواهد سرآغازی باشد برای موفقیت‌های بیشتر و بهتر؛ در مسیر که می‌آمد افتخاراتی به چشم دید ارزشمند و بزرگ، افتخارآفرینی‌های افتخارآفرینانی که طعم شیرینش را تا مدت‌ها از یاد نخواهد برد؛ در عرصه ورزش این پیروزی‌ها به قدری لذت‌‌بخش بود که برخی ناملایمتی‌ها به سرعت برق از برابر دیدگانش عبور کرد و بی‌تأثیر رد شد.

چندی پیش طی یک نظرسنجی بهترین‌های ورزش استان مشخص شدند که یکی از آیتم‌ها به بهترین ورزشکار اختصاص داشت، در همین راستا گفت‌وگویی ترتیب دادیم با این ورزشکار موفق تا از این اتفاق خوب و احوالاتش در نوروز صحبت کند؛ هاجر صفرزاده دونده قهرمان و تاریخ‌ساز کشورمان در تیم ملی دوومیدانی بانوان نابینا و کم‌بینا در این روزهای بهاری با ما هم‌کلام شده است.

* سال 96 چه طور گذشت؟

صفرزاده: برای من بهترین سال بود چون نخستین مدال‌های برون‌مرزی‌ام را در این سال گرفتم.

*راجع به مهم‌ترین افتخارات ورزشی‌تان در سال 96 صحبت کنید؟

صفرزاده: توانستم نخستین دختر دونده کم‌بینایی باشم که در مسابقات برون‌مرزی موفق به کسب مدال شده است؛ دو مدال برنز بین‌المللی در رده بزرگسالان به دست آوردم، دو مدال طلای جهانی در رده نوجوانان و جوانان کسب کردم و به دریافت سه مدال طلای پاراآسیایی در رده نوجوانان و جوانان موفق شدم.

* عید شما را یاد چه چیزی می‌اندازد؟

صفرزاده: برای لحظه تحویل سال گذشته برای انجام مسابقات بین‌المللی در دبی بودم که موفق هم شدم مدال بگیرم؛ امسال موقع تحویل سال یاد همان موقع افتادم که نخستین مسابقه برون‌مرزی‌ام بود و درست بعد از این‌که سال تحویل شد ما برای مسابقات رفتیم و من نخستین مدال بین‌المللی‌ام را کسب کردم؛ امید دارم سال 97 هم مانند سال 96 سال خوبی برایم باشد.

* یکی از سین‌های هفت‌سین را که خیلی دوست دارید، بگویید چه معنی می‌دهد؟

صفرزاده: از ماهی قرمز داخل تنگ خوشم می‌آید که به نظر من نشانه یک زندگی دوباره است.

*دلتان می‌خواست امسال چه عیدی می‌گرفتید؟

صفرزاده: عید سال گذشته برای مسابقات رفته بودیم دبی و ایران نبودم به همین خاطر عیدی هم نگرفتم، به جایش امسال دوبله عیدی گرفتم از هر کسی که می‌خواست به من عیدی دهد؛ مهم نیست عیدی چه باشد همین که عیدی می‌دهند خوب است.

*معمولاً تعطیلات نوروز را چه طور می‌گذرانید؟

صفرزاده: ما مدام سر تمرینات هستیم و امسال هم از اول فروردین تا همین الآن مشغول تمرین هستم، مسافرت هم جایی نرفتم.

*سفر را دوست دارید؟

صفرزاده: بله، خیلی زیاد.

* از بین شهرهای ایران همیشه دلتان می‌خواسته به کدام شهر مسافرت کنید که تا به حال نرفتید، دلیلش را هم بگویید؟

صفرزاده: همدان، چون جاهای خیلی دیدنی دارد از جمله غار علی‌صدر و خیلی جاهای دیگر، کلاً تعریفش را زیاد شنیدم به همین خاطر خیلی دوست داشتم بروم و از نزدیک ببینم اما تا حالا موقعیتش پیش نیامده است.

* در نظرسنجی برترین‌های سال استان شما پدیده شدید، پدیده شدن چه حسی دارد؟

صفرزاده: خیلی خوشحالم، یک حسی است که نمی‌توانم توصیف کنم و وقتی هم شنیدم به قدری خوشحال شدم که الآن اصلاً نمی‌توانم بیان کنم.

* شما در این نظرسنجی به عنوان بهترین ورزشکار استان در سال 96 شناخته شدید، نظرتان را بگویید؟

صفرزاده: واقعاً ورزش معلولان زیاد شناخته نشده است، خیلی خوشحالم که این اتفاق باعث شد ورزش ما در بین مردم شناخته‌تر شده و بیشتر دیده شود.

*فکر می‌کردید ورزشکار برتر سال شوید؟

صفرزاده: خیر، آن موقع که فهمیدم جزو کاندیدای برترین‌ها هستم با خودم گفتم من که انتخاب نمی‌شوم پس بهتر است دلم را خوش نکنم اما وقتی شنیدم به عنوان بهترین ورزشکار انتخاب شدم، باورم نمی‌شد و خیلی خیلی خوشحال شدم چون مردم از ورزش نابینایان و کم‌بینایان خیلی شناختی ندارند حتی نمی‌دانند که این افراد ورزش قهرمانی دارند؛ این نظرسنجی باعث شد با ورزش ما آشنا شوند.

* در این نظرسنجی بانوان خیلی خوب درخشیدند، نظر شما چیست؟

صفرزاده: ورزش بانوان نسبت به بقیه ورزش‌ها کمتر دیده می‌شود و توجه مسؤولان هم به آن کمتر است، این‌ قبیل نظرسنجی‌ها باعث می‌شود توجه افراد مسؤول به ورزش بانوان بیشتر شود.

* بزرگ‌ترین آرزویتان در سال جدید؟

صفرزاده: امیدوارم در سال جدید هیچ اتفاق بدی برای هموطنان‌مان نیفتد، همه قدر هم را بیشتر بدانیم و اتفاقات خیلی خوبی برای خودم و همه مردم ایران پیش بیاید.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.