سرویس: سیاسی » بین الملل 13:10 - سه شنبه 07 فروردین 1397

دبیرکل حزب الله لبنان

عربستان ۲ بار از سوریه خواست با ایران و مقاومت قطع رابطه کند

دبیرکل حزب الله لبنان از پیشنهاد اخیر سعودی‌ها به مقامات سوری برای قطع روابط با ایران و مقاومت پرده برداشت.

به گزارش اصفهان شرق، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان گفت که آمریکایی‌ها و سعودی‌ها با امکاناتی فراوان و وسایلی کثیف برای دخالت در انتخابات و هدف قرار دادن مقاومت تلاش می‌کنند.

وی گفت: حزب الله به مابرزه با فساد ادامه می‌دهد، زیرا اوضاع اقتصادی کشور در آستانه فروپاشی است.

دبیرکل حزب الله با بیان “حزب الله امروز قوی‌تر است” افزود: بعد از نقش‌آفرینی حزب الله در سوریه و عراق در ایام اشغالگری آمریکا و داعش، آمریکا امروز معتقد است که حزب الله پروژه آن را در کل منطقه تهدید می‌کند.

نصراالله گفت: ما پیروزی‌هایی محقق کرده‌ایم که آمریکا و همپیمانان آن را ناراحت کرده است و لذا عربستان و کشورهای عربی خلیج فارس با امکاناتی فراوان و وسایلی کثیف و توان رسانه‌ای بالا، دخالت می‌کنند.

دبیرکل حزب الله از دیدار مقامات بلندپایه سعودی با  خبر داد که اخیرا صورت گرفته است.

نصرالله افزود: سعودی‌ها در این دیدار به مقامات سوری پیشنهاد قطع روابط سوریه با ایران و مقاومت در ازای توقف حمایت عربستان از تروریست‌ها در سوریه و کمک به بازسازی این کشور  با صدها میلیارد دلار را مطرح کردند.

وی افزود: این پیشنهاد تاکنون دوبار در دوره ملک عبدالله و ملک سلمان مطرح شده و این نشان می‌دهد که اساس نبرد، مقاومت است.

دبیرکل حزب الله افزود: نبرد امروز ما نبرد برای وجود، عزت و کرامت است و نمایندگان ما صدای مقاومت هستند و حضور آن‌ها در مجلس، به ما جایی را در دولت برای حمایت از مقاومت می‌دهد.
نصراالله گفت: عربستان چهارم نوامبر گذشته تلاش کرد که از طریق بازداشت سعد الحریری نخست‌وزیر لبنان و مجبور کردن وی به استعفاء، دولت را سرنگون کند، زیرا آن‌ها می‌خواهند حزب الله را از دولت اخراج کنند.

وی اظهار داشت: پروژه عربستان، درگیر کردن دولت با مقاومت است. خواسته عربستان و آمریکا درگیری دولت با حزب الله است.

نصرالله در ادامه تاکید کرد که یمنی‌ها با وجود شدید بودن تجاوز سعودی و آمریکایی دستاوردهای بسیار زیادی را به دست آوردند.

وی افزود: رسیدن 7 موشک یمنی به آسمان ریاض چه به اهداف مورد نظر در فرودگاه‌های عربستان اصابت کرده و چه اصابت نکرده باشد، دستاورد نظامی فوق العاده‌ای است. امکانات امروز یمنی‌ها با امکانات سه سال قبل که تحت اشغال غیرمستقیم عربستان بودند، قابل مقایسه نیست.

دبیرکل حزب الله اظهار داشت: ائتلاف بین حزب الله و جنبش “امل”، ائتلافی فوق استراتژیک است و این ائتلاف ابعادی ایمانی و اعتقادی دارد.

نصرالله گفت: ائتلاف‌های امروز با مقاومت منسجم است و ما هر چه را که در توانمان بود به همپیمانانمان تقدیم کردیم و به همه وفادار بودیم.

دبیرکل حزب الله گفت که هیچ اختلاف سیاسی بین حزب الله و جریان ملی آزاد وجود ندارد و ما با میشل عون رئیس‌جمهور لبنان در تماس هستیم. من با جبران باسیل وزیر خارجه دیدار کردم و او موضوع “بعلبک – هرمل” را درک کرد و ما نیز موضوع “جبیل” را درک می‌کنیم. ما به جریان ملی آزاد وعده کمک در مناطقی را دادیم که در آنجا رأی داریم اما نامزد نداریم. ما با جریان ملی آزاد در استراتژی خود به ویژه در موضوع مالی و مبارزه با فساد تفاهم داریم.

نصرالله افزود: اگر نبرد حضور من را نیاز داشته باشد، من شخصا به بعلبک – هرمل خواهم رفت، سومین باری است که این را تکرار می‌کنم و شوخی نمی‌کنم.

دبیرکل حزب الله گفت: هدف ما از ورود به دولت در سال 2005 میلادی، حمایت از مقاومت بود و امروز نیز با توجه به افزایش تهدیدات، این ضرورت بیشتر احساس می‌شود.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.