اصفهان شرق

کمبود نقدینگی از مشکلات اصلی پیش روی کشاورزان/ وجود 110 صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی

کدخبر: 164237
1397/01/06 در ساعت 13:14

به گزارش اصفهان شرق، عبدالکریم رضوی رئیس شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی ،با اشاره به اینکه نقدینگی یکی از مشکلات اصلی بخش کشاورزی به شمار می رود، اظهار کرد: البته این موضوع از قبل از پیروزی انقلاب در بخش کشاورزی وجود داشته است.

وی با اشاره به اینکه 110 صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در کشور وجود دارد، افزود: این صندوق ها یک نهاد مالی و اعتباری غیر دولتی محسوب می شوند که مالک آنها خود کشاورزان هستند .

رضوی مبنای کار این صندوق را مشارکت میان دولت و تولیدکنندگان بخش کشاورزی اعلام کرد و گفت: این صندوق در مجموع هزار و 455 میلیارد تومان سرمایه دارد که  براساس قانون 46 درصد این سرمایه متعلق به دولت و مابقی کشاورزان است.

به گفته این مقام مسئول این صندوق های 110 گانه شامل صندوق های استانی،صندوق ملی و تخصصی، شهرستانی،منابع طبیعی و فعالیت های کشاورزی زنان روستایی است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات این صندوق بیان کرد: تسهیلات این صندوق با نرخ 4 درصد قرض الحسنه میان سهامداران توزیع می شود.

رئیس شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در پاسخ به این سوال که آیا امکان افزایش سرمایه این صندوق وجود دارد، بیان کرد: همه ساله اعتبار این صندوق به تبع افزایش سرمایه گذاری مردم و دولت افزایش می یابد به طوریکه این صندوق در ابتدا با سرمایه ای بالغ بر حدود 140 میلیارد تومان تشکیل شد در حالیکه هم اکنون به هزار و 455 میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: قانون گذار در برنامه ششم توسعه پیش بینی کرده که سرمایه صندوق به 7 درصد تولیدات بخش برسد که در صورت تحقق این امر، سرمایه صندوق سهم قابل توجهی خواهد بود.

انتهای پیام/خبرنگاران جوان