اصفهان شرق

اجرای کشاورزی حفاظتی با ابزار و روش های نوین محقق می شود

کدخبر: 164226
1397/01/06 در ساعت 08:00

به گزارش اصفهان شرق، مسعود اسدی عضو شورای مرکزی خانه کشاورز با اشاره به اینکه کشاورزی حفاظتی تنها راه نجات کشور از بحران منابع آبی به شمار می رود، اظهار کرد: با توجه به ضرورت کشاورزی حفاظتی،دنیا در حال حرکت به این سمت و سو است و از آن جا که کشاورزان توان مالی لازم را ندارند،اجرای این امر نیازمند سرمایه گذاری است.

وی افزود: با توجه به آنکه امکان دریافت تسهیلات و استفاده از ابزارها و امکاناتی که منجر به کشاورزی حفاظتی می شود برای کشاورزان وجود ندارد؛ بنابراین اجرای کشاورزی حفاظتی در کشور شعاری بیش نیست.

به گفته اسدی تا زمانی که مشکلات اساسی در بخش مرتفع نشود،در کشاورزی مدرن و پیشرفته توفیق چندانی نخواهیم داشت.

عضو شورای مرکزی خانه کشاورز ادامه داد: امروزه پیشرفته ترین کشاورزی در نقاط مختلف کشور، حداقل پنج دهه از کشاورزی مدرن جهان عقب است که درنهایت این امر هدر رفت منابع ارزشمند آبی و خاکی را به همراه دارد.

وی با انتقاد از هدر رفت منابع ارزشمند آبی حاصل از کشاورزی مافوق سنتی در کشور گفت: کشاورزان تنها در یک فصل زراعی امکان کشت جهت گذراندن معیشت خود را دارند در حالیکه این نوع کشاورزی در دنیا منسوخ شده است.

به گفته این مقام مسئول اجرای کشاورزی حفاظتی نیازمند ایجاد سامانه های نوین آبیاری و گلخانه های مدرن است در حالیکه کشاورزان منابع مالی لازم برای اجرای این امور را در اختیار ندارند.

انتهای پیام/خبرنگاران جوان