سرویس: غیر تولیدی 13:07 - یکشنبه 05 فروردین 1397

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی

دولت با حمایت از تولید داخلی معضل بیکاری را برطرف کند

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت از تولید داخلی زمینه افزایش تولید و متعاقب آن ایجاد اشتغال را فراهم می‌کند و دولت می‌تواند با سرمایه‌گذاری و حمایت از کالای داخلی مشکل بیکاری را مرتفع کند.

به گزارش اصفهان شرق، حمیدرضا فولادگر اظهار داشت: سال‌های گذشته همواره نام‌گذاری سال با موضوعات اقتصادی همراه بوده است و این نشان از اهمیت بالای مباحث اقتصادی و نقش آن بر پیشرفت و توسعه کشور و تداوم انقلاب دارد، انتخاب این شعار نشان می‌دهد که همچنان بسیاری از اقدامات لازم انجام نشده‌ و مشکلات زیادی باقی مانده است.

وی با اشاره به انتخاب شعار سال 97 تحت عنوان “تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی”، تصریح کرد: انتخاب شعار “حمایت از کالای ایرانی” برای سال 97 گواه  این نکته است که باوجود اینکه برخی اقدامات جزئی طی سال­‌های گذشته انجام شده ولی باید به بحث تولید ملی ویژه‌تر نگاه کرد تا این موضوع را مورد توجه و جزء اولویت‌های کشور قرار داد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه براساس بیانات مقام معظم رهبری همه آحاد جامعه و مسئولان مخاطب شعار امسال هستند، گفت: مردم وظیفه دارند در جهت فرهنگ‌سازی استفاده از کالای ایرانی تلاش کنند و تولیدکننده نیز وظیفه دارد در عین رقابت‌پذیری، کیفیت و مرغوبیت کالا، تعیین قیمت مناسب و انجام خدمات پس از فروش در راستای جلب رضایت مشتری گام بردارد.

وی پیرامون وظایف مجلس در تحقق شعار سال، گفت: در سال‌های اخیر قوانینی ازجمله قانون حداکثر استفاده از تولید داخلی در دستگاه‌های دولتی، قانون بهبود فضای کسب‌وکار و قانون رفع موانع تولید در مجلس به‌تصویب رسیده است و گزارش نظارتی از روند اجرای آن در سال‌های گذشته نیز آماده ارائه در صحن علنی مجلس است.

فولادگر پیرامون وظایف دولت در تحقق شعار سال، خاطرنشان کرد: وظیفه اصلی دولت اجرای این قوانین و رفع تمام موانع موجود بر سر تولید داخلی با رویکرد رقابت‌پذیری و صادرات‌محوری است؛ دلیل لزوم صادرات‌محور بودن این است که همین مسئله سبب افزایش کیفیت اجناس، تعیین قیمت مناسب و خدمات پس از فروش می‌شود.

وی ادامه داد: از سویی دیگر دولت باید تمام تلاش خود را برای مقابله با قاچاق که عمده‌ترین دلیل ایجاد خلل در تولید داخلی است انجام دهد و به‌صورت جد با آن برخورد کند تا کمی از مشکلات تولیدکنندگان داخلی کاسته شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حمایت از تولید داخلی زمینه افزایش تولید و متعاقب آن ایجاد اشتغال را فراهم می‌کند، گفت: دولت می‌تواند با سرمایه‌گذاری و حمایت از کالای داخلی بخش عمده‌ای از مشکل بیکاری موجود در سطح جامعه را مرتفع کند.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی گفت: در حالت کلی تحقق شعار “حمایت از تولید داخلی” همکاری همه ارکان جامعه ازجمله دولت، مردم، مجلس و تولیدکنندگان را می‌طلبد که امیدواریم با گرایش مردم به‌سوی استفاده از کالای ایرانی، رفع موانع تولید از سوی دولت و مجلس و افزایش کیفیت و مرغوبیت کالا از سوی تولیدکننده به‌نحو احسن محقق شود.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.